صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در جلسه‌ای با حضور معاونان حوزه حمل‌ونقل

تاکید بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای سفرهای نوروزی

تاکید بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای سفرهای نوروزی
باید با نظارت دقیق از بروز هرگونه نارضایتی مسافران تا حد امکان پیشگیری کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه در جلسه‌ای که در خصوص سفرهای نوروزی با حضور معاونان حوزه حمل‌ونقل برگزار شد، پس از بررسی گزارش‌های ارائه شده از اقدامات و برنامه‌های سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی بر لزوم به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای سهولت سفرها تاکید کرد.

وی با تاکید بر اولویت‌های این وزارتخانه برای سفرهای ایام نوروز ۱۴۰۳، از جمله افزایش ایمنی سفرها و کاهش حوادث جاده‌ای، توزیع عادلانه و مناسب بلیت و ارتقای کیفی خدمات اظهار کرد: سفرهای هوایی، ریلی و جاده‌ای باید با کمترین تاخیر انجام شود.

بذرپاش بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و فراهم کردن زمینه برای عرضه بلیت‌ها و دسترسی راحت‌تر مردم تاکید کرد و گفت: مردم باید در شرایطی ایمن، آسوده و با هزینه‌های معقول سفر کنند.

افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی از دیگر موارد مطرح شده از سوی وزیر راه و شهرسازی بود.

وی در این خصوص اظهار کرد: باید با نظارت دقیق از بروز هرگونه نارضایتی مسافران تا حد امکان پیشگیری کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در رفع ۵۴۰ نقطه پر حادثه‌ در راه‌های کشور افزود: با توجه به حجم بیشتر سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز باید اقدامات لازم در این راستا از جمله نصب علائم و روشنایی جاده‌ها و ارائه برنامه‌های متنوع در مجتمع‌های رفاهی بین راهی برای مسافران نوروزی اجرا شود تا خطراتی از جمله خستگی رانندگان که یکی از عوامل مهم بروز تصادفات است، کاهش یابد.

بذرپاش با اعلام رشد ۳٫۵ درصدی تردد جاده‌ای در نوروز گذشته گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۲ در بخش ریلی رشد ۳۰ درصدی، در بخش هوایی رشد ۲۰ درصدی و در بخش دریایی رشد ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه تجربه کردیم و برای سال جاری نیز رشد ۵ درصدی سفرها پیش‌بینی شده است که باید نسبت به فراهم کردن ناوگان ایمن برای مسافران نوروزی اهتمام ویژه داشت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید