صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفتگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما

تصویب ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان پروژه های جدید راهسازی، حمل و نقلی و نگهداری راه‌های گلستان

تصویب ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان پروژه های جدید راهسازی، حمل و نقلی و نگهداری راه‌های گلستان
در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ مسکن نهضت ملی روستایی، بافت فرسوده و شهری تکمیل شده به متقاضیان واگذار می شود و عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد جدید نیز آغاز خواهد شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۳۰ آذر در گفتگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما به تشریح برنامه‌های افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های مرتبط با حوزه وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان و در همراهی با رییس جمهور پرداخت.

احیای خلیج گرگان با یک میلیون و ۴۲۰ هزار مترمکعب لایروبی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دور دوم سفرهای رییس جمهور امروز به استان گلستان سفر کرده است، یکی از مهمترمین طرح هایی که امروز به بهره برداری رسید را لایروبی خلیج گرگان عنوان کرد و گفت: احیای این خلیج و بهره مندی از مزایای آن، آرزوی چندین ساله مردم استان و فعالان و دوستداران محیط زیست بود. در این رابطه، عملیات لایروبی به میزان یک میلیون و ۴۲۰ هزار مترمکعب انجام شد. هم اینک یک زیست بوم مناسب گردشگری و زیست بوم مناسبی برای پرندگانی و منطقه نمونه گردشگری برای مردم منطقه که همواره آرزوی بهره مندی از مزایای آن را داشتند ایجاد شده است.

بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری گلستان به ارزش ۴۵۰۰ میلیاردتومان

بذرپاش ادامه داد: در سفر امروز به استان گلستان همچنین پروژه های راهسازی شامل ۸۵ کیلومتر احداث راه اصلی، ۶۷ کیلومتر راه روستایی، بهسازی و روکش آسفالت حدود ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی به ارزش ۴۵۰۰ میلیاردتومان افتتاح و آغاز شد.

۳۰ نقطه پر حادثه در گلستان رفع خطر شد

به گفته عضو کابینه دولت سیزدهم، در سفر به گلستان رفع ۹۵ نقطه حادثه خیز در استان گلستان در برنامه بود که در سفر امروز ۳۰ نقطه رفع و افتتاح شد. در برنامه است تا باقیمانده نقاط حادثه خیز باقیمانده تا پایان دولت سیزدهم رفع خطر شود.

بذرپاش گفت: حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان پروژه های جدید راهسازی، حمل و نقلی و نگهداری راه ها تعریف شده که مقرر است تا پایان دولت سیزدهم انجام شود و جزو بودجه مصوب این سفر است.

آغاز عملیات آماده سازی ۵ هزار قطعه زمین

وی ادامه داد: ۵ هزار قطعه زمین روستایی در همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار می شود که امروز عملیات آماده سازی ۵ هزار قطعه زمین روستایی در روستاهای استان آغاز شد. در کنار آن، یکهزار و ۵۰۰مسکن روستایی طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی به متقاضیان واگذار می شود.

تحویل ۳۵۰۰ واحد مسکونی و آغاز احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در گلستان

بذرپاش توضیح داد: در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ مسکن نهضت ملی روستایی، بافت فرسوده و شهری تکمیل شده به متقاضیان واگذار می شود و عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد جدید نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: در حوزه روستایی امسال و سال آینده در استان گلستان ۲۲ هزار فقره پرداخت وام و تسهیلات در دستور کار است. در کنار واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات می تواند به متقاضیانی که تمایل به دریافت مسکن و امکانات دولتی برای صاحب خانه شدن در روستاهای استان را دارند را صاحب خانه کند.

اجرای آسفالت شبکه معابر ۲۸۰ روستای گلستان

به گفته وی، تاکنون شبکه معابر برای ۲۸۰ روستا اجرا شده است و ۸۰۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت ریزی انجام شده است. برنامه آینده این است تا عملیات آسفالت شبکه معابر برای ۳۰۰ روستا در حدود ۷۰۰ هزار مترمربع به اجرا درآید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید