در گفت وگو با خبرگزاری مهر

بررسی برجام از منظر حقوق بین الملل

بررسی برجام از منظر حقوق بین الملل
ضمانت اجرای تعهدات غرب،مکانیزم تشکیل کمیسیون مشترک، برگشت پذیری برجام و قعطنامه شورای امنیت از موضوعات مهمی بود که بررسی شد.

مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: جلسه با حضور عراقچی و تخت‌روانچی برگزار شد و برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از منظر حقوق بین‌الملل مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: علت صدور قطعنامه ۲۲۳۱، ضمانت اجرای تعهدات طرف مقابل در برجام، مکانیزم تشکیل کمیسیون مشترک نیز در این جلسه از لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از سئوالات مهم نمایندگان این بود که آیا خاصیت برگشت‌پذیری که در خصوص تحریم‌ها در برجام وجود دارد، شامل قطعنامه شورای امنیت نیز می‌شود و آیا اگر بندهای مربوط به تحریم‌های نظامی را که در قطعنامه آمده است اجرا نکنیم، تحریم‌های شورای امنیت بازمی‌گردد؟

بذرپاش گفت: آقای عراقچی تاکید کردند که مکانیزم برگشت‌پذیری تحریم‌ها در برجام دیده شده است و این مکانیزم در قطعنامه شورای امنیت وجود ندارد.

وی همچنین در خصوص علت عدم حضور ظریف وزیر امور خارجه در جلسه امروز کمیسیون برجام، گفت: کمیسیون برجام پیرو جلسات قبلی از آقای ظریف برای حضور در جلسه امروز دعوت نکرده بود.

عضو کمیسیون ویژه برجام گفت: اعضای کمیسیون در ابتدای جلسه امروز تاکید کردند که آقای ظریف به عنوان مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید در راستای اقتدار مجلس و کمیسیون ویژه در جلسات بررسی برجام با حضور تیم مذاکره‌کننده، حضور یابد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید