صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری فارس

ممنوعیت واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی در لایحه بودجه ۹۴

ممنوعیت واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی در لایحه بودجه ۹۴
در قانون اساسی کشورمان آموزش و پرورش رایگان برای همه مردم در نظر گرفته شده که بیم آن می‌رود نحوه واگذاری فعلی نظام تعلیم و تربیت ما را از مسیر خود منحرف کند.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ مهرداد بذر‌پاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد نمایندگان برای ممنوعیت واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

وی با بیان اینکه با توجه به اخبار واصله واگذاری‌های مدارس از آیین‌نامه مشخصی تبعیت نمی‌کند، گفت: در قانون اساسی کشورمان آموزش و پرورش رایگان برای همه مردم در نظر گرفته شده که بیم آن می‌رود نحوه واگذاری فعلی نظام تعلیم و تربیت ما را از مسیر خود منحرف کند.

نماینده تهران اضافه کرد: با چنین رویکردی در چند سال آینده به نام آنکه سرانه پرداختی برای دانش‌آموزان را به مدارس می‌دهیم دیگر شاهد آن باشیم که مدارس خوب دانش‌آموزان را فقط با پول در حد شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی جذب کنند و در چنین وضعیتی دانش‌آموزان محروم‌تر جامعه باید به مدارس بی‌کیفیت‌ بروند یا به پرداخت هزینه‌های هنگفت مجبور شوند.

بذرپاش با بیان اینکه دغدغه نمایندگان در زمینه واگذاری مدارس سبب شد پیشنهاد ممنوعیت واگذاری‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه را ارائه کنند، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد در کمیسیون آموزش مجلس به تصویب رسید و حال در انتظار طرح و تصویب در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید