صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در همایش توافق «لوزان بدون روتوش»

ذی نفعان اصلی توافق ملت ایران هستند پس ذی نفع اصلی را در جریان واقعیات بگذارید

ذی نفعان اصلی توافق ملت ایران هستند پس ذی نفع اصلی را در جریان واقعیات بگذارید
امریکا رسما یک بیانیه منتشر می کند که طرف ایرانی آن را تکذیب نمی کند پس از آن هم رئیس جمهور امریکا همان سخنان را تکرار می کند اگر این فکت شیت غلط است یکی از کشورهای ۱+۵ چرا آن را تکذیب نکرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجو مهرداد بذرپاش در همایش «توافق لوزان بدون روتوش» که 19فروردین ماه در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد گفت: از سال ۸۲ تا سال ۸۴ رئیس جمهور مسئول پرونده هسته ای بود و در آن زمان ما داشتن حداکثر یک آبشار که تزریق هم نداشت تعلیق و پلمپ را پذیرفتیم ولی بعد از دو سال هیچ اتفاقی رخ نداد و همین جریان متصل به انقلاب اگر تعداد سانترفیوژها را به ۱۲۰ هزار تا نرسانده بود حالا بر سر میز مذاکره می خواستید راجع به چه موضوعی صحبت کنید و حالا چگونه می توانستید راجع به ۲۰ درصد غنی سازی صحبت کنید در باره تأسیسات فوردو که لرزه بر اندام دشمن افکنده است چگونه می خواستید مذاکره کنید.

وی افزود: ۱۲ سال است که در حال مذاکره هستیم و کشور دنبال شفاف سازی بوده است در کشور ما از ابتدای انقلاب گروه های فشار انقلابی صف آرایی کردند همه ملت ایران بدانند که توافقات به هیچ تیم مذاکره کننده ای ربطی ندارد و این مربوط به آینده ملت ایران است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به توافق ژنو اشاره کرد و گفت: ۱۶ ماه از ژنو گذشته و پس از این  توافق ما در لوزان سوئیس به دنبال یک توافق کلی بودیم اما مسئولان گفتند که این در نهایت یک بیانیه است که آن را مستند نمی دانند پس این ۱۶ ماه غرض دیگری وجود داشته و خدای ناکرده سخنان دیگری گفته می شود.

وی افزود: امریکا رسما یک بیانیه منتشر می کند که طرف ایرانی آن را تکذیب نمی کند پس از آن هم رئیس جمهور امریکا همان سخنان را تکرار می کند اگر این فکت شیت غلط است یکی از کشورهای ۱+۵ چرا آن را تکذیب نکرد.

بذرپاش با تأکید بر اینکه یکی از اصول توافق توجیح کردن ذی نفعان است گفت: ذی نفعان هسته ای ملت ایران هستند و اگر کسی توافق را دنبال می کند و به دنبال امضاء توافق است فقط برای ملت ایران باید این کار را کند پس ذی نفع اصلی را درجریان بگذارید نکته دیگر اینکه چرا این قدر عجله وجود دارد که زودتر توافق صورت گیرد شاید مقاصد دیگری در پشت پرده باشد.

وی در ادامه بیان داشت: سند ژنو مادر بیانیه لوزان است نه درصد همین بیانیه یک و نیم صفحه ای با توافق ژنو مغایرت دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص تحریم ها گفت: در توافقنامه ژنو گفته شده همه تحریم های ناشی از فعالیت هسته ای باید برداشته شود که شامل تحریم های فناوری، مالی، اقتصادی و انرژی است اما در بیانیه لوزان غیر از محدودیت های که پذیرفتیم پذیرش بازرسی نظارت های بی ربط و خارج از پروتکل الحاقی را نیز پذیرفته ایم بحث تحقیق و توسعه و برداشتن تحریم ها نیز موضوعات مهم این بیانیه است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: شش قطعنامه شورای امنیت برداشته می شود اما این مهم است که چه زمانی برداشته می شود آیا پس از آنکه برداشته شد قطعنامه جدید چه رویکردی خواهد داشت ما قطعنامه های قبلی را غیرقانونی می دانستیم چرا که بدون طی طریق مسیر حکام وضع شده بود در بحث تحریم های تحریم های اروپایی تنها اجرای تحریم های اقتصادی و مالی را برمی دارد ولی تحریم های امریکایی تنها متوقف می شود و این توقف تنها برای تحریم های ثانویه است ملت ایران بزرگ تر از این حرف هاست و به فضل الهی به سرمنزل مقصود و صلح درجهان خواهد رسید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید