صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در جریان سفر به استان قزوین

ساختار شهر جدید مهرگان در استان قزوین به زودی ابلاغ می‌شود

ساختار شهر جدید مهرگان در استان قزوین به زودی ابلاغ می‌شود
تأمین مالی در مدیریت ساخت بسیار مهم است زیرا وقتی مردم شاهد اقدامات دولت در حوزه مسکن هستند آورده‌های خود را سریع‌تر به پروژه تزریق می‌کنند.

مهرداد بذرپاش امروز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه در جریان سفر به استان قزوین و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اساسنامه شهر جدید مهرگان به تصویب دولت رسیده است و به‌زودی ساختار آن ابلاغ و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل آن مشخص می‌شوند.

وی افزود: شرایط شهر به گونه‌ای شده‌است که پروژه‌ها باید متمرکزتر مدیریت شوند.

وزیر راه و شهرسازی میزان پیشرفت سایت ۳۵۰۰ واحدی در شهر جدید مهرگان را مطلوب توصیف کرد و با ابراز رضایتمندی نسبت به مدیریت قیمت تمام شده آن گفت: امیدواریم در ابتدای نیمه دوم سال آینده واحدهای مسکونی تقدیم متقاضیان شود.

ظرفیت احداث بیش از ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهرگان

بذرپاش با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید مهرگان تعریف شده‌است، افزود: با توجه به ابلاغ افزایش تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان بانک مسکن سریعتر متمم قراردادها را منعقد تا بسیاری از پروژه ها زودتر تقدیم مردم شود.

وی با اشاره به همکاری وزارت راه و شهرسازی و استانداری قزوین در طرح نهضت ملی مسکن گفت: استان قزوین یکی از استان‌های هدف ما با ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن است که با توجه به سرعت و شتاب پروژه‌ها امیدواریم تا پایان دولت این هدف‌گذاری محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از ۲۷ نقطه‌ای که برای ایجاد شهرک ساحلی در نظر گرفته شده‌ است، عملیات اجرایی دو شهر خلیج فارس و مکران مرکزی با حضور رئیس جمهوری آغاز شد و برای سایر شهرها نیز سرمایه‌گذار معرفی می‌شود.

بذرپاش خاطرنشان کرد: یک از شهرهای ساحلی به استان قزوین واگذار و به آن متصل می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری مراحل پایانی مصوبات ۵۰ شهرک جدید منفصل در شهرهای مختلف کشور در شورای‌عالی معماری و شهرسازی بیان کرد: این اتفاق در شورای عالی برنامه ریزی استان‌ها نیز مصوب شده‌است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست شهرک سازی برای پوشش دادن به تقاضا جزو سیاست‌های اصلی این وزارتخانه است، افزود: برای واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی طی سال جاری و سال آینده هدف‌گذاری شده است که امسال بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین برای واگذاری آماده شده‌ و در قالب دهکده شهری و طرح هادی به مردم واگذار می‌شود.

بذرپاش تصریح کرد: تأمین مالی در مدیریت ساخت بسیار مهم است زیرا وقتی مردم شاهد اقدامات دولت در حوزه مسکن هستند آورده‌های خود را سریع‌تر به پروژه تزریق می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: سیاست ما احداث ساختمان‌های تک طبقه و دو طبقه و سه طبقه است که هزینه ساخت بدین شکل کاهش می‌یابد و البته مجتمع سازی نیز با مدل جدیدی که مردم از کیفیت ساخت آن راضی باشند، احداث می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید