صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در مراسم افتتاح ۸ پروژه هوانوردی و زیربنایی در فرودگاه مهرآباد

همکاری با وزارت دفاع در ساخت هواپیمای بومی

همکاری با وزارت دفاع در ساخت هواپیمای بومی
۱۰ درصد منابع ما در خدمات فرودگاهی صرف می‌شود که ۹۰ درصد سایر مصارف را تحت شعاع قرار می‌دهد.

مهرداد بذرپاش روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه در مراسم افتتاح ۸ پروژه هوانوردی و زیربنایی در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: صنعت هوانوردی مسافری یعنی قیمت، فناوری، فروش، خرید، کنترل موجودی و وقتی درباره صنعت هوایی حرف می‌زنیم باید مدیریت صنعت را انجام دهیم که از مدیریت فنی خیلی بالاتر است.

تماشا کنید:

وی افزود: صنعت هوایی مرتب مورد قضاوت مردم است و یکی از موضوعات تحلیل صنعت، تصویری از صنعت است که در ذهن مردم ثبت می‌شود و می‌تواند پیش‌برنده یا باز دارنده صنعت باشد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در صنعت هوانوردی بر مشتری مداری تأکید می‌شود که ابعاد مختلفی دارد و یکی از آن ابعاد در حوزه ناوگان است که اتفاقات خوبی افتاده است و از این بابت از وزرا و مدیران قبلی و فعلی تشکر می‌شود.

وی با اشاره به بالا بودن تقاضای سفرهای هوایی گفت: به هر نحوی شده باید به توسعه ناوگان توجه شود و وزارت راه و شهرسازی در این مسیر از شرکت‌های هواپیمایی که امکان تأمین ناوگان دارند، حمایت می‌کند.

بذرپاش موضوع خدمات فرودگاهی را مهم دانست و گفت: جا دارد از مدیرعامل و مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و فرودگاه‌های کشور تشکر و قدردانی شود.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم توجه به ایربریج در فرودگاه‌ها تأکید کرد و گفت: توسعه خدمات فرودگاهی مهم است و کارهای مهمی نیز در این زمینه انجام شده که باید افزایش یابد، همچنین تسریع برف‌روبی باند فرودگاه‌ها قابل قدردانی است‌. به‌علاوه در اغلب فرودگاه‌های پرتردد، خدمات فرودگاهی مناسب است که در بقیه فرودگاه‌ها هم خدمات فرودگاهی باید به استاندارد مورد نظر برسد.

وی تصریح‌کرد: ۱۰ درصد منابع ما در خدمات فرودگاهی صرف می‌شود که ۹۰ درصد سایر مصارف را تحت شعاع قرار می‌دهد.

بذرپاش گفت: در موضوعات رسیدگی به نیروی کار مشاغل تخصصی و عمومی باید حقوق و دستمزد خلبان‌ها و کارکنان مراقبت پرواز فنی ترمیم شود و به مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در این خصوص اختیار کامل تفویض می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی از اقدامات انجام شده در راستای داخلی سازی تعمیر قطعات و رفع نیاز به خارج تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به همکاری فی مابین با وزارت دفاع گفت: پیشرفت‌هایی در زمینه ساخت هواپیمای بومی حاصل شده است.

وی افزود: اگر سیاستی در خصوص قیمت بلیت اتخاذ شده، پس همه باید تابع آن سیاست باشیم و اگر تمکین نشود، تا لغو مجوز اقدامات لازم انجام‌می‌شود.

بذرپاش با اشاره به پرداخت یارانه سوخت به شرکت‌های هواپیمایی گفت: وقتی سوخت لیتری ۶۰۰ تومانی می‌دهیم یعنی رایگان، در این حوزه برخی بخش‌های دولت ملاحظاتی دارند ولی به احترام نظر ما در موضوع نرخ سوخت هواپیما اقداماتی نکرده‌اند. در موضوع نرخ بلیت، بخش اعظم شرکت‌ها با ما همراه هستند و فقط دو تا سه شرکت کم‌کاری می‌کنند، قطعا صرفه و صلاح شرکت‌ها، مردم و کشور باید توامان رعایت شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همین الان بالغ بر ۲۰ درخواست تأسیس ایرلاین ارسال شده است و شرایط واردات هواپیما نیز هر روز رو به بهبود است، لذا شرکت‌ها باید استانداردها را رعایت کنند و دستگاه‌های متولی نظارت کامل داشته‌باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه فرودگاه امام(ره) در راستای تبدیل به هاب منطقه‌ای آغاز شده است و تا ۴ سال آینده به هدف در نظر گرفته شده در خصوص هاب منطقه دست می‌یابیم.

وی در پایان از مأموران سپاه پاسداران و فراجا و دادستانی و پدافند غیر عامل به‌خاطر فعالیتشان در سطح فرودگاه‌های کشور تشکر و قدردانی کرد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید