صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در جمع خبرنگاران

اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
در راستای نوسازی ناوگان عمومی کشور از محصولات داخلی هم استفاده خواهد شد و با ایران‌خودرو دیزل و سایر شرکت‌ها مذاکراتی انجام گرفته است.

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه امروز هیئت‌وزیران در جمع خبرنگاران در خصوص نوسازی ناوگان تجاری و حمل و نقل عمومی کشور اظهار کرد: در حوزه تجاری تعداد قابل توجه خودروی فرسوده در کشور فعال است و در راستای نوسازی این بخش توافقی با وزارت صمت انجام گرفته که مراحل نوسازی از محصولات تولید داخل و در مرحله دوم از محل واردات، انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمبود در ناوگان مسافربری کشور گفت: گلایه از قیمت بلیت اتوبوس بین شهری یک بخش آن به گران شدن لوازم یدکی باز می‌گردد و بخش دیگر اینکه تعدادی از ناوگان اتوبوس به‌صورت سرویس در شرکت‌ها فعالیت می‌کنند که باعث کاهش خدمات رسانی در این بخش شده‌است.

وی با بیان اینکه ناوگان مسافربری از فرسودگی رنج می‌برد،‌ افزود: مصرف سوخت بالا برای راننده هزینه زیادی دارد و با نرخ کرایه‌های فعلی،‌ فعالیت برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد..

بذرپاش گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور در دستور کار وزارت راه قرار دارد و اخیراً 3 هزار کشنده وارد کشور شد که اتفاق خوبی در ناوگان تجاری بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با شرکت‌های خارجی برای واردات اتوبوس بین شهری مذاکراتی خوبی انجام دادیم و تا سال آینده میزان بالایی واردات در این بخش انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای نوسازی ناوگان عمومی کشور از محصولات داخلی هم استفاده خواهد شد و با ایران‌خودرو دیزل و سایر شرکت‌ها مذاکراتی انجام گرفته است.

اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس در دهه فجر

بذرپاش با اشاره به نتایج جلسه مشترک با وزیر امور خارجه هندوستان گفت: مراحل نهایی مذاکرات برای انعقاد قرارداد بندر شهید رجایی چابهار انجام و توافق شد طی یک ماه آینده توافقات باقی‌مانده، نهایی و توسط مسئولان دو کشور امضا شود. با اتمام پروژه خط آهن چابهار و زاهدان، کریدور حمل و نقل بار در این بخش از کشور فعال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: در جلسه امروز هیئت وزیران گزارشی جامع از کریدورهای شمالی - جنوبی و شرقی - غربی به رئیس‌جمهور و هیئت وزیران ارائه و قرار شد تا سایر دستگاه‌های مسئول هم برای اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این کریدورها همکاری جدی‌تری داشته‌باشند. همچنین با افتتاح راه آهن رشت به بندر کاسپین؛ دریای خزر به خلیج فارس در دهه فجر امسال متصل می‌شود.

بذرپاش بیان کرد: محور کریدور مرکزی شمال به جنوب قطعه رشت به کاسپین در دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد و اتصال دریا به دریا از بندر عباس به بندر کاسپین فراهم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران، در خصوص سفر حج توضیح داد: در حوزه هواپیمایی ایران مشکلی نداریم. طرف عربستانی به ناگاه مشکلاتی مطرح و درخواست مذاکرات کرده است.

توافق با وزارت دفاع برای احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافق با وزارت دفاع برای ساخت مسکن برای کارکنان فاقد مسکن نیروهای مسلح، گفت: با این وزارتخانه برای احداث ۵۰۰ هزار واحد توافق کردیم.

وی از شروع عملیات اجرایی ساخت مسکن پردیس هیئت‌های علمی و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور در بهمن ۱۴۰۲ با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.

بذرپاش از تفاهمات اولیه برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی برای ورزش‌کاران خبر داد و گفت: مسکن خبرنگاران و هنرمندان نیز در دستور کار ما است.

مسکن ایثارگران از رئوس برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی

بذرپاش در در پاسخ به سؤالی در خصوص تأمین مسکن ایثارگران گفت: مسکن ایثارگران حتماً یکی از رئوس برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: هم در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تکالیفی داریم و هم دولت همه ظرفیت را در این زمینه به کار گرفته است.

بذرپاش با بیان اینکه تأمین زمین یکی از موضوعات اساسی در ساخت مسکن است، افزود: ظرفیت موجود اراضی باید اجازه احداث مسکن را بدهد. تأمین زمین برای پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن از ۵۶ هزار هکتار در بخش شهری عبور کرده است.

وزیر راه گفت: در بخش روستایی نیز میزان زیادی در حال تأمین است. قول تأمین حدود ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی را تا پایان سال داده بودیم که بنیاد مسکن در حال تامین آن است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: بخشی از اینها حتماً به جامعه ایثارگری اختصاص پیدا می‌کند.

  • اولین نظر را شما بدهید