صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

به منظور افتتاح ۹۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی و بازدید از پروژه‌های تنها بندر اقیانوسی کشور در چابهار

جزئیات سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان

جزئیات سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان
تکمیل کریدور نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر یکی از پروژه‌های محوری وزارت راه و شهرسازی در راستای توسعه دریا محور در دولت سیزدهم است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز سه‌شنبه پنجم دی ماه به منظور افتتاح ۹۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی و بازدید از پروژه‌های تنها بندر اقیانوسی کشور در چابهار و ابر پروژه راه آهن چابهار-خاش وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

تماشا کنید:

افتتاح ۹۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی در استان سیستان و بلوچستان

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان صبح امروز سه‌شنبه پنجم دی ماه ۵۸ کیلومتر از کریدور نوار ساحلی و ۳۸ کیلومتر از کریدور جنوب-شمال شرق کشور به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال را افتتاح کرد.

همچنین در راستای تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی کشور در استان سیستان و بلوچستان قطعه دوم کاروان-کنارک به طول ۲۲ کیلومتر به ارزش ۶۰۰۰ میلیارد ریال، باند دوم چابهار-کنارک به طول ۱۸ کیلومتر به ارزش ۵۰۰۰ میلیارد ریال همراه با قطعه اول چابهار-پسابندر به طول ۱۸ کیلومتر به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در جریان سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

گفتنی است، در راستای تکمیل کریدور جنوب - شمال شرق در استان سیستان و بلوچستان قطعه اول چابهار- ایرانشهر به طول ۱۷ کیلومتر به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد ریال، قطعه سوم خاش – ایرانشهر به طول ۱۱ کیلومتر به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد ریال همراه با قطعه چهارم خاش- ایرانشهر به طول ۱۰ کیلومتر به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

راه آهن چابهار-زاهدان سال آینده آماده بهره برداری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به استان سیستان و بلوچستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۹۶ کیلومتر راه اصلی از کریدورهای بزرگراهی در این استان اظهار کرد: تکمیل کریدور نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر یکی از پروژه‌های محوری وزارت راه و شهرسازی در راستای توسعه دریا محور در دولت سیزدهم است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به افتتاح ۳۸ کیلومتر از کریدور بزرگراهی جنوب- شمال شرق واقع در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور است که در مجموع ۹۶ کیلومتر راه اصلی به راه‌های استان اضافه شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به عملیات اجرایی راه آهن چابهار-زاهدان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم‌الانبیا و استانداری سیستان بلوچستان این است که پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد و کل مسیر زیر بار عبور قطار قرار گیرد. خوشبختانه منابع مورد نیاز تأمین شده‌است و یکی از اهداف سفر امروز بازدید از این پروژه و رفع کسری‌های این پروژه است.

وی با اشاره به اتمام عملیات حفاری تونل‌های راه آهن چابهار-خاش نیز گفت: بعد از پایان عملیات لاینینگ برخی از تونل‌ها، با توجه به زیرسازی خط، در روزهای آینده عملیات ریل‌گذاری به طول ۲۰۰ کیلومتر آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه سرمایه‌گذاری در بندر چابهار با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از زیرساخت‌ها، تجهیزات بندری و دریایی و پروژه‌های لجستیکی بندر چابهار، دستور آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در بندر چابهار را صادر کرد.

تماشا کنید:

احداث فاز دوم سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال؛ احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی و تولید ۵ هزار متر مکعب آب شیرین و احداث انبار نگهداری کالا با ظرفیت سالانه ۷۳۴ هزار تن با سرمایه‌گذاری ۸۸۰ میلیارد ریال، از جمله پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شده‌است.

همچنین احداث پایانه چندمنظوره پشتیبانی کالا با ظرفیت سالانه ۲۹۶ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۷۱۰ میلیارد ریال و احداث پایانه خدمات پشتیبانی کانتینر با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار TEU و با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای و اجرایی بندر شهید بهشتی قلمداد می‌شود.

در این بازدید همچنین پروژه‌های شاخص و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار شامل احداث مخازن فرآورده‌های نفتی سنگین با سرمایه‌گذاری ۹۳۰ میلیارد ریال با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار تن و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد؛ سیلوی ۱۰۰ تنی (فاز یک) با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیون دلار و پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد؛ کریدور لجستیکی با سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیون دلاری و با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد؛ احداث دیوار حفاظتی ساحلی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و احداث مخازن ذخیره محصولات پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۸۲۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت سالانه بیش از ۷ میلیون تن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد نیز در حضور وزیر راه توسط مسئولان ذیربط تشریح شد.

تشکیل کنسرسیوم ویژه برای اجرای فاز۲ بندر شهید بهشتی

مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار تاکید کرد: اجرای فاز دو بندر شهید بهشتی چابهار با تشکیل کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید هر چه سریع تر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار بگیرد.

بذرپاش با بیان اینکه با شرکت‌های هندی و چینی برای تأمین تجهیزات بندری و مکانیزه تخلیه و بارگیری در فاز یک در حال مذاکره هستیم، گفت: نهادهای ناظر بر قراردادها در حال جمع بندی و اعلام‌نظر نهایی هستند تا منجر به عقد قرارداد شود.

بازدید وزیر راه و شهرسای از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان چابهار

بذرپاش امروز در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان پس از بازدید و افتتاح چند پروژه در شقوق حمل و نقل ریلی، بندری و بزرگراهی از سایت طرح نهضت ملی مسکن نخل در شهرستان چابهار مشتمل بر ۲۱۱۰ واحد مسکونی که ساخت آن سال ۱۴۰۰ توسط پیمانکاران و تعاونی ها آغاز شده است، بازدید کرد.

در شهر چابهار ۵ سایت با مساحت ۴۳۲ هکتار و ۱۸ هزار و ۲۹ واحد در دست ساخت قرار دارد که آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن نخل چابهار از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است.

همچنین به مساحت ۱۸۰۰ هکتار توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان(ایرانشهر) اراضی با ظرفیت واحد پذیری ۶۶ هزار واحد تامین شده است که بیش از برنامه ۴ ساله این اداره کل محسوب می‌شود.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از ابر پروژه ریلی کشور در سیستان و بلوچستان

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود از تونل‌های حفر شده در مسیر ابرپروژه راه آهن خاش-چابهار به طول بیش از ۴۵۰ کیلومتر در استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

پروژه راه آهن چابهار - زاهدان، به طول ۶۳۱ کیلومتر خط اصلی بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب در شرق کشور است که در امتداد جاده چابهار به زاهدان قرار گرفته است.

اتمام عملیات حفاری ۳۹ رشته تونل به طول ۱۷ کیلومتر در راه آهن چابهار-خاش

بذرپاش پس از بازدید از روند احداث ابر پروژه ریلی چابهار-زاهدان اتمام عملیات حفاری ۳۹ رشته تونل به طول ۱۷ کیلومتر در راه آهن چابهار-خاش را اعلام کرد.

طبق مطالعات انجام شده سرعت طرح ۹۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار های باری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار های مسافری است.

در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ خط ریلی زاهدان - خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر به بهره برداری رسید و با تکمیل راه آهن خاش-چابهار، بندر شهید بهشتی به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید