صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در حاشیه افتتاح متروی پرند و بهره‌برداری از ۴ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی

فرآیند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از دهه فجر امسال آغاز می‌شود

فرآیند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از دهه فجر امسال آغاز می‌شود
یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر باقیمانده در شهر پرند با مشکلات حقوقی وجود دارد که تلاش خواهیم کرد تا با تشکیل کمیته ای این واحدها را نیز در مدار ساخت بیاوریم و تعیین تکلیف کنیم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۹ آذرماه در حاشیه افتتاح متروی پرند و بهره‌برداری از ۴ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی در آن شهر جدید، گفت: متروی شهر پرند بعد از ۱۸ سال چشم انتظاری مردم به بهره‌برداری رسید. از آذرماه سال گذشته با بازدید رییس‌جمهور از شهر جدید پرند دستورات لازم برای تکمیل متروی پرند صادر شد. در یکسال گذشته مجموعه وزارت راه و شهرسازی، اعضای شورای شهر تهران، شهردار، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و همه تلاش کردند و متروی پرند تکمیل و تحویل شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۶۰ درصد منابع تکمیل پروژه پرند در همین یکسال به پروژه تزریق شد و سبب تکمیل این پروژه و تحویل آن شد.

بذرپاش با یادآوری اینکه شهر جدید پرند ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، توضیح داد: این میزان جمعیت نیاز به حمل و نقل ایمن داشت که با مترو این مهم محقق شد. حتما از امروز به بعد مردم پرند از حمل و نقل ایمن‌تر، ارزان تر و باکیفیت‌تری با افتتاح متروی پرند برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند در حال ساخت است از افتتاح برخی از واحدهایی که مراحل نهایی را طی می‌کنند، خبر داد و گفت: به مرور از دهه فجر امسال برخی از واحدهای نهضت ملی مسکن که به اتمام خواهد رسید، تکمیل و تحویل مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مجموعه دولت تکمیل باقیمانده واحدهای مسکونی مهر است، توضیح داد: در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا واحدهای باقیمانده مسکن مهر را تحویل مردم بدهیم که امروز نیز ۴ هزار و ۳۸۱ واحد باقیمانده مسکن مهر که بالای ۱۲ سال باقیمانده بود در پرند تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

بذرپاش ادامه داد: یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر باقیمانده در شهر پرند با مشکلات حقوقی وجود دارد که تلاش خواهیم کرد تا با تشکیل کمیته ای این واحدها را نیز در مدار ساخت بیاوریم و تعیین تکلیف کنیم.

وی تصریح کرد: پرونده مسکن مهر پرند در دولت سیزدهم بسته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر نا تمام از سال‌های گذشته باقی مانده، گفت: از ۲۴۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر تحویل داده شده به دولت سیزدهم حدود ۱۱۰ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد. باقیمانده نیز تا پایان دولت به سرانجام می رسد.

وی در خصوص خدمات روبنایی شهر جدید پرند نیز گفت: در شهر جدید پرند و در ایام مسئولیت بنده ۷ مدرسه افتتاح شد. در افتتاح‌های امروز علاوه بر ۴ هزار و 381 واحد مسکونی، یک پارک، یک مسجد و یک مجموعه فرهنگی افتتاح شد. به مرور نیز سرانه خدمات فرهنگی، ورزشی، رفاهی در شهرهای جدید تکمیل خواهد شد.

بذرپاش همچنین از بازدید امروز رییس جمهور از سایت یکهزار و 500 واحدی نهضت ملی پرند که مراحل نهایی را طی می‌کند خبر داد و افزود: در شهر جدید پرند 31 هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که یکی از بزرگترین سایت ها به شمار می رود. امروز در همراهی با رییس جمهور از سایت های نهضت ملی مسکن در حال ساخت بازدید شد که یکهزار و 500 واحد در مراحل نهایی قرار دارند و مقرر است تا بتدریج برخی از آنها در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از دهه فجر فرآیند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید