صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگو با خبرنگاران

واحدهای خالی و اراضی مسکونی بلاتکلیف رفع احتکار می‌شوند

واحدهای خالی و اراضی مسکونی بلاتکلیف رفع احتکار می‌شوند
بسیاری از نهادهای مالی، بانک‌ها، موسسات و بسیاری از انبوه‌سازانی که خانه‌ها را ساخته‌اند اما به بازار مسکن عرضه نکرده‌اند در زمره این افراد هستند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از واحدهای مسکونی و تجاری شهر جدید اندیشه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: میزان خانه‌های خالی که به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است و همچنین میزان برگه تشخیص مالیاتی که برای صاحبان خانه‌های خالی صادر شده در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر عمده تمرکز برای مالیات از خانه‌های خالی متعلق به افرادی است که خانه‌های خالی بیشتری دارند، گفت: بسیاری از نهادهای مالی، بانک‌ها، موسسات و بسیاری از انبوه‌سازانی که خانه‌ها را ساخته‌اند اما به بازار مسکن عرضه نکرده‌اند در زمره این افراد هستند.

بذرپاش توضیح داد: بعد از معرفی خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی و تمهیدات بعد از آن، عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن تقویت شد.

وی با اشاره به اینکه اخذ مالیات از خانه‌های خالی مختص به کشور ایران نیست، توضیح داد: بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای اروپایی با همین روش تنظیمی کنترل بازار مسکن را انجام می‌دهند. در غیر اینصورت خانه‌هایی که مازاد احداث می‌شود، احتکار خواهد شد.

وی گفت: همین سیاست را در زمین نیز داشتیم. مجدد به مدیران استانی که چندین روز گذشته با آنها جلساتی داشتیم تاکید کردیم تا زمین‌هایی که مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری را گذرانده‌اند و ۱۰ سال از صدور مجوز کاربری مسکونی آنها گذشته و هنوز ساخت‌وسازی در آنها انجام نشده است از سوی استان‌ها معرفی شوند تا در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تغییر کاربری یابند.

بذرپاش با بیان اینکه بخشی از اراضی بلاتکلیف به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران معرفی شده است، افزود: از استانداران و معاونان عمرانی استان‌ها می‌خواهیم تا با تلاش بیشتر اراضی بلاتکلیف مانده را معرفی کنند تا از این طریق اراضی از احتکار خارج شوند.

وی تاکید کرد: با معرفی واحدهای خالی به سازمان امور مالیاتی و معرفی اراضی بلاتکلیف با کاربری مسکونی که مدت‌هاست ساخت و سازی نداشته‌اند به شورای‌عالی شهرسازی و معماری تلاش می‌کنیم تا هم واحدهای مسکونی خالی و هم اراضی بلاتکلیف از احتکار خارج شوند و به چرخه تولید مسکن بازگردند.

وی گفت: بخش دیگری از اقدامات که برای رونق بازار مسکن در دستور کار است از طریق عرضه بیشتر مسکن و ساخت مسکن محقق می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید