صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در مراسم افتتاح‌ واحد های مسکونی و طرح های تجاری و خدماتی شهر جدید اندیشه

رشد معاملات مسکن در آبان در شهر تهران ۱۴‌.۵ درصد افزایش یافت

رشد معاملات مسکن در آبان در شهر تهران ۱۴‌.۵ درصد افزایش یافت
هم اکنون در شهرها ۴۰۰ هزار قطعه زمین واگذار شده که در برنامه است تا پایان سال به ۵۰۰ هزار قطعه‌ برسد همچنین طبق برنامه ریزی ها واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها تا پایان سال محقق خواهد شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز دوم آذر در مراسم افتتاح‌ واحد های مسکونی و طرح های تجاری و خدماتی شهر جدید اندیشه با تاکید بر اینکه مردم ایران، لایق بهترین‌ها هستند، فرارسیدن هفته بسیج را تبریک گفت.

وزیر راه و شهرسازی با محکوم کردن جنایات اسراییل در غزه، گفت: دیدن تصاویر کودکان، جوانان و نوجوانانی که در غزه بر روی دستان پدر و مادر خود به شهادت رسیدند صحنه‌های ناگواری را به تصویر کشیده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این روزها، اتفاقات تلخی را در غزه شاهد هستیم که کمتر در تاریخ معاصر مشاهده شده است و رسانه‌ها توانستند در جنگ نابرابر غزه تمامی جنایات رژیم صهیونیستی را در مقابل مردم بی دفاع غزه به تصویر بکشند.

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در خصوص چرایی مقابله نکردن ورزشکاران ایرانی در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی گفت: امیدواریم هرچه زودتر مردم عزیز غزه نجات پیدا کنند و رهایی یابند و این اتفاقی است که به طور قطع رخ خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از تمامی افرادی که در شهر جدید اندیشه در حوزه‌های مختلف شهرسازی و مسکن مشارکت جدی داشتند گفت: در بخش مسکن چندین سیاست دنبال می چ شود که بخشی از آن ساخت و تولید مسکن است که باید تداوم یابد و هم‌اکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد در سراسر کشور در حال ساخت است که اقدامی بزرگ به شمار می رود.

بذرپاش ادامه داد: علاوه بر ساخت مسکن واگذاری زمین در شهرها و روستاها دنبال می شود.هم اکنون در شهرها ۴۰۰ هزار قطعه زمین واگذار شده که در برنامه است تا پایان سال به ۵۰۰ هزار قطعه‌ برسد همچنین طبق برنامه ریزی ها واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها تا پایان سال محقق خواهد شد.

بذرپاش با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در تولید مسکن و تحقق اهداف دولت در این بخش گفت: افتتاح های امروز در شهر جدید اندیشه در مشارکت با بخش خصوصی بخشی از اقداماتی است که محقق شده است و در برنامه است تا بسته سرمایه گذاری برای همه استان ها اجرایی و عملیاتی شود تا در این بخش بتوانیم با مشارکت انبوه سازان و سایز سازندگان علاوه بر تولید مسکن بیشتز بازار های بین المللی در این بخش به سازندگان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سفرهای اخیر خود به کشورهای منطقه شرکت های ایرانی فعال در حوزه ساخت وساز را معرفی کرد توضیح داد: به عنوان نمونه در سفر به ترکمنستان پروژه های راهسازی با مقامات این کشور به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار به امضا رسید همچنین حضور شرکت های ایرانی در پروژه های مسکن کشورهای همسایه تقویت خواهد شد.

بذرپاش از دیگر سیاست های وزارت راه وشهرسازی را ایجاد شهرها و شهرک های جدید عنوان کرد و گفت: دولت در تامین تسهیلات تامین زمین و ارائه مجوزها تمامی تلاش خود را به کار گرفته است و در تلاش است همه مستاجران صاحب خانه شوند.

وی گفت: ایجاد شهرک های خصوصی در نوار ساحلی جنوب از دیگر برنامه‌های پیش رو است و تلاش می‌کنیم تا شهرک‌های ساحلی منطقه مکران با حضور بخش خصوصی احداث شده و به بازار مسکن بیاید.

بذرپاش به ارائه مدل های جذاب سرمایه گذاری برای حضور بخش خصوصی در توسعه شهرهاو شهرک های جدید در منطقه مکران تاکید کرد و گفت: با تلاش های دولت سیزدهم در آبان ماه رشد معاملات در شهر تهران ۱۴‌.۵ درصد افزایش یافت و قیمت مسکن کاهشی بود. همچنین مرکز آمار ایران اعلام کرد رشد تولید مسکن در ۶ماهه نخست امسال ۳.۸ درصد رشد داشت که رقم مناسبی و در برنامه است تا این رقم به ۶درصد افزایش یابد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه امسال تلاش خواهیم کرد تا شعار سال رشد تولید و مهار تورم است در بخش مسکن محقق شود و در تلاشی که انجام شد توانستیم هم در رشد تولید و هم در مهار تورم به آمار مناسبی دست پیدا کنیم.

وی گفت: در کنار تولید مسکن در شهرهای جدید افزایش خدمات روبنایی یکی از مطالبات مردم است همزمان پیگیری می شود و در این خصوص افزایش سرانه خدمات فرهنگی آموزشی ورزشی و فضای سبز در برنامه است.

وی تصریح کرد: عقب ماندگی های در تولید مسکن و خدمات روبنایی وجود داشت که در حال برطرف شدن است و در تلاش هستیم تا زیست با کیفیت تر و انسانی تر و متناسب با معماری ایرانی اسلامی را در شهرهای جدید جامعه عمل بپوشانیم.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید