صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

فرودگاه امام خمینی (ره) نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی می شود

فرودگاه امام خمینی (ره) نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی می شود
ظرفیت ترمینال فاز یک ۶ میلیون مسافر است و به ظرفیت تردد سالانه به ۱۰ میلیون مسافر تا سال آینده خواهد رسید.

مهرداد بذرپاش در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که این وزارتخانه پیشران پیشرفت کشور است و نقش متفاوتی برای پیشبرد حرکت پیشرفت ملت ایران دارد.
وی افزود: در این روزها هر سفری به شمال ، جنوب و شرق و غرب انجام می شود و هر میهمانی که وارد ایران می‌شود از ظرفیت بزرگ ترانزیتی و کریدوری ایرانی صحبت می کند.

تماشا کنید:


بذرپاش با اشاره به تعریف کلان پروژه «ایران راه« در ابتدای حضور در وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: ما بسته توسعه زیرساخت ها در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری را تعریف کردیم که در بخش نرم افزاری باید مواردی مانند توسعه ترانزیت یکسره، بارنامه یکسره و هر آنچه موجب تسهیل عبور و مرور در همه شقوق در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به بسته توسعه سخت افزاری گفت: احداث فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) که عملیات عمرانی آن امروز آغاز شد در راستای همان کلان پروژه است و اگر سرعت کم است به خاطر کمبود منابع است دولت با کمک مجلس پیگیر رفع موانع است.
بذرپاش از برنامه کاهش محدودیت های پروازی خبر داد و گفت: این برنامه پیام امنیت و آرامش را به سرمایه گذاران و مسافران مخابره می کند.
وزیر راه و شهرسازی فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) را بزرگترین پروژه هوایی بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: این پروژه در کریدور شمال-جنوب نیز قرار دارد و اگر دقیق تصمیم گرفته شود و تسلیم جوسازی ها نشویم خواهیم دید که شاهراه اصلی شمال و جنوب، شرق و غرب، ثروت ملی را به اندازه فروش نفت افزایش خواهد داد و امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: در کنار زیرساخت ها، تمام ظرفیت های دانش بنیان را به کار گرفته ایم و با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط کشور خطوط ریلی در کشور مستقر است، باید از این ظرفیت ها چه در بخش سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از همه شرکت های هواپیمایی دعوت می کنیم از فرودگاه امام و منطقه آزاد آن که کلان پروژه ۴۱۰ هزار متر مربعی با سرمایه گذاری بیش از ۲.۵ میلیارد یورو که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شده است حضور یابند و از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده بهینه کنند.

تماشا کنید:


بذرپاش با اشاره به ظرفیت ترمینال های فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: ظرفیت ترمینال فاز یک ۶ میلیون مسافر است و به ظرفیت تردد سالانه به ۱۰ میلیون مسافر تا سال آینده خواهد رسید. همچنین ترمینال سلام با ظرفیت ۵ میلیون مسافر روزبه روز در حال توسعه است و شاهد خدمات رسانی آن به زوار عتبات عالیات بوده ایم که تا پایان سال آینده به ۱۰ میلیون نفر می رسد و فاز دوم شهر فرودگاهی که تکمیل شود ظرفیت جابه‌جایی مسافر به ۵۰ میلیون مسافر می رسد.
وی یادآور شد: رییس جمهور از روز اول شروع خدمتم در وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی را در دستور کار قرار داد و در این مسیر از حمایت های مجلس با احکام بی بدیل در برنامه هفتم توسعه، از شرکت هاکان انرژی چین به عنوان شریک شرکت شهر فرودگاهی امام در این پروژه و قرارگاه خاتم الانبیاء صمیمانه تشکر می کنم.
بذرپاش با بیان اینکه توسعه فرودگاه امام بزرگترین طرح توسعه ای پس از انقلاب است،گفت: فاز یک طرح توسعه شهر فرودگاهی امام اسفند ماه سال آینده به بهره‌برداری می رسد که نیازمند سرمایه ۵۰۰ میلیون یورویی است.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید