صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره نتایج کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان

مشارکت ایران در بزرگترین طرح راهسازی منطقه

مشارکت ایران در بزرگترین طرح راهسازی منطقه
در سفر رئیس جمهور به ترکمسنان که چند ماه آینده انجام می‌شود، اسنادی که به توافق این دوکشور رسیده در حضور روسای جمهور ایران و ترکمنسان به امضا خواهد رسید.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، درباره نتایج کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان که چند روز گذشته در عشق آباد برگزارشد، گفت: ترکمنستان بعد از عراق بزرگترین مرز خاکی با کشور ایران را دارد و یکی از کشورهای مهم در روابط همسایگی است که در راستای توسعه سیاست همسایگی در دستور کار دولت قرار دارد.

بذرپاش با بیان اینکه کشورهای همسایه از اولویت بالایی در برقراری ارتباطات برخوردار هستند و این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد، ادامه داد: ترکمنستان در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و شرق به غرب در نقشه کریدوری ایران تعریف شده و ارتباط با این کشور جزو اولویت‌های ما در حوزه‌های کریدوری اصلی کشورها در کلان پروژه ایران راه است.

وی افزود: یکی از توافق‌های خوب، پیگیری تحقق اتصال ترانزیت مطلوب بین دو کشور در راستای تکمیل شرق به غرب و شمال به جنوب است که طی سه ماه آینده با چهار کشور عضو، در عشق آباد یا تهران نشستی را برگزار می‌کنیم و توافق نهایی را انجام خواهیم داد.

انعقاد قرارداد راهسازی میان ایران و ترکمنستان به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار

وزیر راه و شهرسازی به یکی از بزرگترین طرح‌ها در خدمات فنی و مهندسی و ایجاد راه به طول ۲۴۲ کیلومتر در ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه قراردادی توسط شرکت‌های ایرانی به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار منعقد شد که یکی از بزرگترین طرح فنی مهندسی در کشورهای خارجی است.

بذرپاش بیان کرد: این طرح بعد از کشور ارمنستان دومین طرح بزرگ راه‌سازی در منطقه و خارج از کشور است که نشان دهنده توان خوب فنی مهندسی شرکت‌های ایرانی است.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح احداث خطوط برق به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار که از طرح‌های بسیار بزرگ منطقه و در حوزه انتقال برق تعریف شده است نیز اظهار داشت: این هم توافق نهایی انجام شده و صادرات خدمات فنی و تجهیزات برق به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار به سرانجام رسیده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه همچنین توافقات خوبی در حوزه گاز انجام شده که جزئیات آن اعلام می‌شود، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به ترکمسنان که چند ماه آینده انجام می‌شود، اسنادی که به توافق این دوکشور رسیده در حضور روسای جمهور ایران و ترکمنسان به امضا خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره ساخت مسکن معلولان با اشاره به وجود نظام‌نامه مشخص برای ساخت مسکن معلولان گفت: دستورات لازم برای انجام برخی اصلاحات به دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان داده شده است.

وی از همکاری وزارت راه و شهرسازی با سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: در نهضت ملی مسکن قسمتی ویژه برای این قشر در نظر گرفته شده که مناسب سازی می‌شود و این موضوع در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان‌ها نیز مشاهده شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید