تعدادی از واحدهای مسکونی هم در حال آمادهسازی بودند که مشکلاتی با تعاونیها داشتند و قرارداد مناسبی منعقد نشد، به همین دلیل پروژها نیمهکاره رها شد اما تکمیل و رفع مشکلات آنها در برنامه است.
هدفگذاری کردهایم که خط ریلی رشت -کاسپین تا سه ماه آینده تکمیل شود، با تکمیل این خط ریلی بندر شهید رجایی در جنوب به بندر کاسپین در شمال متصل میشود و به این ترتیب ظرفیت حمل کالا افزایش مییابد.
خط ریلی شلمچه- بصره دسترسی ما را به مدیترانه و اروپا امکان پذیر میکند که البته فاز اول آن برای جابهجایی مسافری است اما مذاکرات با دولت عراق برای انتقال بار نیز ادامه دارد.
تکلیف جدیدی برای شرکت راهآهن معین شده تا ظرف یک سال آینده عدد قابل توجهی به ناوگان خطوط حومهای اضافه شود و پاسخگوی نیاز مردم برای استفاده از این حملونقل ایمن و ارزان باشیم.
در خصوص مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد که اصلیترین مصالح ساختمانی در ساخت و ساز به شمار میروند، تصمیم داریم تا با قمیت مناسبتری به سازندگان عرضه کنیم تا در قیمت تمام شده و کاهش آن تاثیر داشته باشد.
در کنار ابزارهای مدیریتی، تولید و عرضه مسکن و همچنین تولید و عرضه گسترده زمین که از هفته آینده در کشور آغاز خواهد شد همگی راهکارهایی است که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.
ملت رعنای ایران در دوره تحریمها پای انقلاب ایستادند و شاهد بودیم رییسجمهور کشورمان با عزت و اقتدار در سازمان ملل قرآن در دست گرفت و به تبیین آرمانها پرداخت.
در بخش دیگر باید با ارائه تسهیلات، ساخت و ساز را به خود مردم واگذار کنیم چراکه این سیاست در جلوگیری از احتکار زمین و مقابله با افزایش قیمتها موثر خواهد بود.
یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن، گرانی مصالح ساختمانی است که این موضوع مهم در دستور جلسه شورای عالی مسکن هفته آینده قرار دارد و با حضور شخص رئیس جمهور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.
توافقات خوبی با برخی کشورها داشته ایم اما اعلام نمیشود، به این دلیل که آن کشورها دچار آسیب ناشی از تحریم نشوند و این اقدام متوقف نشود؛ اما توسعه ناوگان هوایی کشور یکی از ضرورتهای اصلی امروز است.
در طول تابستان تعداد قطارهای اعزامی در روز ۷۴ رام بود که برای ایام پایانی ماه صفر با توجه به حجم بالای زوار مشهد مقدس، ۶ رام قطار فوقالعاده روزانه نیز اضافه شد و تعداد قطارهای اعزامی به ۸۰ رام در روز رسید.
در حوزه ریلی ۶ رام قطار فوقالعاده برای این سفرها در نظر گرفته شد و به این ترتیب ۸۰ رام قطار به صورت روزانه در اختیار زائران برای سفر به مشهد مقدس قرار گرفت که مجموع آن برای مدت ۱۰ روز به ۸۰۰ رام قطار میرسد.
دستورات لازم در راستای سرعت بخشی پروژهها به دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و مقرر شد هیاتی با استقرار در محل این پروژهها به بررسی و رفع چالشهای موجود اقدام کند.