صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل جدید دیوان محاسبات کشور

همدلی ارکان مختلف دیوان محاسبات پشتوانه تحولات بود

همدلی ارکان مختلف دیوان محاسبات پشتوانه تحولات بود
دیوان محاسبات کشور سازمانی با قدمت بیش از یکصد سال و با کارکنانی متدین، متخصص، مسلط به کار، مخلص و مطلع است و توفیقاتی که در مدت خدمت در این سازمان به دست آوردم جز با همدلی و صمیمیت با ارکان مختلف دیوان محاسبات کشور و حمایت های نمایندگان مجلس میسر نبود و این پشتیبانی ها، پایه های اقدامات تحولی بود.

مراسم تکریم رئیس کل سابق و معارفه رئیس کل جدید دیوان محاسبات کشور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از اعضای هیات رئیسه مجلس، معاونین قوه قضائیه، رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دادستان و سایر مقامات دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

دراین مراسم دکتر مهرداد بذرپاش رئیس کل سابق دیوان محاسبات کشور ضمن تشکر از مجموعه دیوان محاسبات و حمایت های رئیس و نمایندگان مجلس، به تشریح عملکرد این سازمان در مدت ۲.۵ ساله ریاست خود پرداخت و گفت: دیوان محاسبات کشور سازمانی با قدمت بیش از یکصد سال و با کارکنانی متدین، متخصص، مسلط به کار، مخلص و مطلع است و توفیقاتی که در مدت خدمت در این سازمان به دست آوردم جز با همدلی و صمیمیت با ارکان مختلف دیوان محاسبات کشور و حمایت های نمایندگان مجلس میسر نبود و این پشتیبانی ها، پایه های اقدامات تحولی بود.

بذرپاش با بیان اینکه دیوان محاسبات کشور با فعالیت های جهادی که انجام داد، عملاً به مرکز پژوهش های دوم مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات تحولی زیادی در راستای سند راهبردی دیوان محاسبات و تحقق شعار«دیوان فناورانه مردم پایه» از جمله تهیه گزارش های تفریغ بودجه سالانه پیش از موعد مقرر قانونی، گزارش های تفریغ بودجه دو ماهه، بررسی عملکرد برنامه ششم توسعه برای نخستین بار، همکاری با هیات های تحقیق و تفحص مجلس، ایجاد فرهنگ پیشگیری به جای مچ گیری از طریق تشکیل جلسه با وزراء و روسای دستگاه های اجرایی، بروزرسانی و ارتقای سامانه نظارت الکترونیکی(سنا)، مهم رسی در موضوعات خاص، تشکیل کمیته کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات، تحول در حوزه اطلاع رسانی، کسب کرسی ریاست بر اکوسای( دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو)، تشکیل شبکه یاروان مردمی، تشکیل شورای اندیشه ورزی صیانت از بیت المال، راه اندازی سامانه ۱۹۸ و .... صورت گرفت و یقیناً با حضور آقای دستغیب دیوانی فناورانه تر، اثربخش تر، هوشمندتر، دقیق ترو کارآمدتر تحویل دیگران خواهد شد.

همچنین دکتر قالیباف رئیس مجلس نیز با تشکر از زحمات مهرداد بذرپاش در طی مدت ریاست بر دیوان محاسبات کشور گفت: یکی از ویژگی های دیوان محاسبات متکی بودن به افراد متخصص و کارآمد و ورزیده است. وی اظهار داشت در این نهاد نظارتی کلیه افراد نقش های کلیدی و بی نظیری دارند و می توانند بعد نظارتی مجلس را به خوبی پیش ببرند.
شایان ذکر است در این مراسم، متن تقدیر و تشکر از مهرداد بذرپاش رئیس کل سابق دیوان محاسبات قرائت و حکم سید احمد دستغیب رئیس کل جدید دیوان محاسبات کشور از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به ایشان ابلاغ گردید.

 

  • اولین نظر را شما بدهید