صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما

عملیات اجرایی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد شهری در استان کردستان آغاز می‌شود

عملیات اجرایی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد شهری در استان کردستان آغاز می‌شود
توسعه اقتصادی استان کردستان نیازمند توسعه شبکه حمل‌ونقل به ویژه در حوزه ریلی است و با اجرای این مسیر ریلی یکی از انتظارات چند ساله مردم استان پایان یافت.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما درباره پروژه‌های افتتاح شده در سفر استان کردستان توضیح داد و با اشاره به راه‌آهن همدان-سنندج گفت: امروز در دور دوم سفرهای رئیس جمهور عازم استان کردستان شدیم که در این سفر، راه‌آهن همدان_ سنندج به عنوان یکی از قطعات اصلی کریدور شرقی_ غربی ریلی کشور به طول ۱۵۱ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و استان کردستان به شبکه ریلی کشور متصل شد.

تماشا کنید:

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: توسعه اقتصادی استان کردستان نیازمند توسعه شبکه حمل‌ونقل به ویژه در حوزه ریلی است و با اجرای این مسیر ریلی یکی از انتظارات چند ساله مردم استان پایان یافت.

بذرپاش ادامه داد: مسیر ریلی همدان- سنندج حمل بار واحدهای صنعتی و تولیدی استان کردستان را تسهیل می‌کند و به عنوان مکانیزم تشویقی برای رونق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود.

وی افزود: امروز با دستور رییس جمهور، عملیات طراحی و اجرای ادامه این مسیر ریلی به مرز باشماق آغاز می‌شود که به این ترتیب مسیر ترانزیتی به استان کردستان متصل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این مسیر در کریدور شمال به جنوب هم موثر است، مسیری که از منطقه تبریز به سمت جنوب آغاز می‌شود، از طریق این قطعه می‌تواند به ملایر، خرم آباد، اندیمشک، اهواز و بندر امام خمینی(ره) دسترسی یابد.

بذرپاش از دیگر پروژه‌های امروز را افتتاح ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نهمت ملی مسکن در قالب شهری و روستایی و بافت فرسوده دانست و گفت: امروز عملیات اجرایی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد شهری در نهضت ملی مسکن استان کردستان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار واحد روستایی نیز در قالب ۶ هزار قطعه زمین و ۷ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد که ۵ هزار واحد مسکونی آن تکمیل و تقدیم هموطنان شده و ۲ هزار واحد باقی مانده هم تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶ هزار قطعه زمین روستایی نیز در در راستای طرح جدید وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تقدیم مردم استان کردستان می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید