صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در نشست بصیرتی اندیشه سیاسی امام روح الله

برخی افراد داخلی در سال ۸۸ غرب را به تحریم جمهوری اسلامی تشویق می‌کردند

برخی افراد داخلی در سال ۸۸ غرب را به تحریم جمهوری اسلامی تشویق می‌کردند
آمریکا همواره از زمان مصدق تا همین امروز دشمن کشور بوده و این مهم را می‌توان از تحریم ایران در زمان مصدق، خون چند صد هزار شهید و مادران چشم انتظار شهیدان به راحتی فهمید.

مهرداد بذرپاش در نشست بصیرتی اندیشه سیاسی امام روح الله که در مسجد جامع المهدی(عج) شهر قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از دلایلی که همواره در قرآن کریم و سفارشات بزرگان آمده ‌که تاریخ را فرابگیریم برای این است که تاریخ از جنس تکرار بوده و ممکن است که مجدداً تاریخ تکرار شود.

وی افزود: همواره باید آماده باشیم چراکه هرآن ممکن است حادثه‌ای مانند عاشورا، جنگ جمل، انقلاب اسلامی یا فتنه 88 رخ دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حرکت اصلی دین مبتنی بر ولایت فقیه متوقف کسی نمی‌ماند، همانگونه که حرکت اسلام متوقف افرادی مانند طلحه و زبیر نماند و انقلاب اسلامی هم متوقف طلحه و زبیرها نمی‌ماند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تنها برخی از اصحاب و یاران پیامبر و امام علی (ع) در ذهن‌ها ماندند خاطرنشان کرد: کسی که در وقت خود ولی خودش را یاری کند همواره اسمش در ذهن‌ها باقی می‌ماند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در عالم کدخدا حضرت ولی عصر است و اگر این اصل را قبول نکنیم چیزی مانند شرک انجام داده‌ایم و کدخدا دانستن کشوری مانند آمریکا قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم پدیده‌ها را به صورت تاریخی بررسی کنیم باید ببینیم که کدام کشورها به سمت آمریکا رفته‌اند و آینده آن کشورها چه شده است افزود: یکی از کشورهایی که به سمت آمریکا گرایش پیدا کرد آرژانتین بود که در نهایت نتیجه این گرایش  بدهی 50 میلیارد دلاری به بانک جهانی در دوره رئیس جمهور سابق این کشور بود.

بذرپاش اظهارداشت: آمریکا همواره از زمان مصدق تا همین امروز دشمن کشور بوده و این مهم را می‌توان از تحریم ایران در زمان مصدق، خون چند صد هزار شهید و مادران چشم انتظار شهیدان به راحتی فهمید.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها پس از انقلاب سه نسل تحریم را بر کشور اجرا کرده‌‌اند تصریح کرد: تحریم نسل سوم از سال 82 آغاز شد و با تعلیق انرژی هسته‌ای ایران که در آن روزها مقدار زیادی نبود آغاز شد و  پس از پلمپ و تعلیق قطعنامه‌ای را پس از 11 سپتامبر علیه کشور صادر کردند.

وی تاکید کرد: از سال 84 تا 87 کشور با پیشرفت هسته‌ای قابل توجهی کار خود را ادامه داد و حتی این پیشرفت سبب ارائه مذاکره از طرف غربی هم شد ولی فتنه 88 کار را دگرگون کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا تحریم‌های نسل سوم آمریکا بر روی کشور تاثیر بیشتری گذاشت گفت: در نسل سوم تحریم‌‌ها کسانی از داخل کشورهای خارجی را به افزایش تحریم‌ها تشویق و برخی دیگر هم اطلاعات کشور را به غربی‌ها فروختند.

بذرپاش عنوان کرد: هنگامی که به دشمن آدرس غلط بدهیم و مدام بگوییم که خزانه خالی است و شما بزرگ و کدخدای دنیا هستید آمریکایی که در مقابل بشار اسد هم نتوانست بایستد هم احساس قدرت می‌کند و با موضع اقتدار با شما گفت‌و‌گو می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا بدترین شرایط خود را در 50 سال اخیر در منطقه سپری می‌کند چرا که در تمامی تحولات اخیر منطقه شکست خورده است.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید