صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در همایش روسای و مدیران پلیس راهور

ایمنی راه‌ها در نظم‌پذیری برای توسعه کشور نقش موثر دارد

ایمنی راه‌ها در نظم‌پذیری برای توسعه کشور نقش موثر دارد
موضوع سامانه‌های کنترل سرعت برای اتوبوس‌ها عملیاتی شد؛ برای کامیون‌ها در دستور کار قرار دارد و از سال آینده عملیات آن آغاز خواهد شد.

مهرداد بذرپاش روز سه شنبه ۱۵ اسفندماه در هجدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهور فراجا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقارن آن با بهار طبیعت، یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر کشور را نظم‌پذیری خواند و گفت: بخش اعظم این شاخص در دستان پلیس راهور فراجا است و ایمنی حمل و نقل در اندازه گیری آن بسیار مهم و موثر است.

وی افزود: در صورتی که با افزایش حجم سفرها، تلفات و جراحت‌ها کاهش پیدا کرد در این مسیر پیشرفت پیدا کرده‌ایم.

تماشا کنید:

بذرپاش با اشاره به هدف‌گذاری رفع ۸۸۷ نقطه پرحادثه در شبکه جاده‌ای کشور، گفت: نزدیک به ۴۰۰ نقطه مقطع پرحادثه تاکنون رفع شده است و تا پایان سال آینده کل نقاط هدف‌گذاری شده مرتفع می شوند. لذا از مجموعه پلیس راهوار فراجا درخواست می شود در خصوص نکات فنی مورد نیاز برای رفع نقاط پرحادثه نگاه سختگیرانه داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی از حمایت کامل دولت سیزدهم از حوزه ایمنی راه‌ها و ایمنی حمل و نقل خبر داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه که در مراحل پایانی قرار دارد و بر اساس یکی از مصوبات شورای حمل و نقل به لحاظ نهادی تعیین تکلیف شده است و اتفاقات بسیار خوبی برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در همین راستا راهبری حوزه‌های ترانزیت و لجستیک نیز بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شد.

بذرپاش با اشاره به رشد بیش از ۴۰ درصدی ترانزیت در سال ۱۴۰۲ گفت: این رشد و توسعه در ترانزیت با همکاری پلیس راهور بوده است. به طور مثال گذرگاه جدید آستارا بین ایران و آذربایجان با همکاری پلیس راهور فراجا بازگشایی و ترافیک‌ها کاهش یافت.

وی در ادامه از بازگشایی گذرگاه های مهم کشور و اقدامات بسیار خوبی که در حوزه نرم‌افزاری ترانزیت انجام شده است تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: توافقات خوبی با کشورهای ارمنستان و ترکمنستان در هفته‌های آینده انجام می‌شود که نشان دهنده رشد کشور در این حوزه خواهد بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی هفته آینده آزادراه منجیل-رودبار افتتاح می شود و منجر به کاهش بار ترافیکی و روان‌سازی ترافیک به شمال کشور می‌شود.

تماشا کنید:

وی با اشاره به هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل تاکید کرد: باید برای این موضوع تصمیم بزرگ اتخاذ شود که یکی از آنها تصمیم‌گیری بر سر دوربین‌های نظارتی است که باید در این زمینه شاهد واگذاری امور به بخش های عمومی و خصوصی با هدف ارتقای بهره‌وری و کسب نتایج بهتر باشیم.

بذرپاش یادآور شد: موضوع سامانه‌های کنترل سرعت برای اتوبوس‌ها عملیاتی شد؛ برای کامیون‌ها در دستور کار قرار دارد و از سال آینده عملیات آن آغاز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مسئولیت نگهداری از حدود ۲۹۰ هزار کیلومتر شبکه جاده‌ای در کشور با توجه به هزینه‌های نگهداری از جمله تامین روکش آسفالتی کار بسیار سختی است؛ البته در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نوع جدیدی از آسفالت با مقاومت بالا برای شبکه راه‌های کشور بررسی و تعیین شده است.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی گواهینامه‌های رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار است، گفت: اینکه یک راننده در سال ۱۰ ها بار تخلف کند و دیده نشود، قابل چشم‌پوشی نیست. به همین خاطر ما در دولت آماده ایم که از این طرح حمایت کنیم تا خروجی مطلوب از این تصمیم درست را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان به اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده در حوزه مسکن فراجا اشاره کرد و گفت: سال آینده اتفاقات خوبی در خصوص تامین زمین و ساخت مسکن برای نیروهای فراجا رخ خواهد داد و قول مساعد در این زمینه داده می شود.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید