صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان زنجان

۷ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی در استان زنجان افتتاح شد

۷ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی در استان زنجان افتتاح شد
به ۷۰۰ متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن، زمین واگذار شد.

صبح امروز شنبه ۱۶ دی ماه همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان زنجان، آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۷ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی از جمله ۱۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده در اراضی دولتی و واگذاری به صورت اجاره ۹۹ ساله، با حضور ابراهیم رییسی و مهرداد بذرپاش برگزار شد.

تماشا کنید:

در این مراسم ۱۲۱۳ واحد مسکونی خود مالک طرح نهضت ملی مسکن، ۷۷۰ واحد مسکونی نوسازی شده بافت فرسوده در بازآفرینی شهری و ۴ هزار مسکن روستایی در استان زنجان نیز به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، به طور همزمان به ۷۰۰ متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن، زمین واگذار شد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی از خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان با ۸۶ درصد پیشرفت بازدید کرد.

خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان به طول ۱۸۱ کیلومتر دارای ۱۱ ایستگاه است که زمان سفر از تهران به زنجان را به میزان یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

ارزش روز این پروژه ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و برای تکمیل به یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

از جمله مزایای این پروژه می‌توان به افزایش ایمنی و سرعت سیر قطارهای مسافری به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و امکان افزایش تعداد قطارهای مسافری تا ۵۰ درصد اشاره کرد.

تماشا کنید:

همچنین خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان امکان افزایش حمل ریلی کالا تا ۱۰ میلیون تن را فراهم می‌کند.

با تکمیل این خط ریلی امکان افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌ای بین زنجان با قزوین، کرج و رشت ایجاد خواهد شد.

دو خطه شدن بخش سوم از کریدور تهران- تبریز از دیگر اهداف این پروژه اعلام شده است.( بخش اول آن یعنی تهران- کرج و بخش دوم یعنی کرج- قزوین قبلا دو خطه شده است.)

 

  • اولین نظر را شما بدهید