صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در حاشیه مراسم بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان در استان کردستان

تردد در سه‌راهی حادثه‌خیز سقز- مریوان- سنندج ایمن می‌شود

تردد در سه‌راهی حادثه‌خیز سقز- مریوان- سنندج ایمن می‌شود
تلاش ما این است که کریدور جاده‌ای شمال به جنوب را در همه استان‌ها به اتمام برسانیم و تقدیم هموطنان در سراسر کشور کنیم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی عصر امروز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان در استان کردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در استان کردستان اظهار کرد: یکی از پروژه‌ها سرمایه‌گذاری در سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت فرسوده بود که در این زمینه ۶ پروژه شامل دو باب مدرسه یک پارک، یک مجتمع خدماتی، فرهنگی، ورزشی و ... به بهره‌برداری رسید و مقرر شد عملیات اجرایی ۶ مجموعه دیگر شامل مدرسه، پارک، درمانگاه و سالن ورزشی هرچه سریع‌تر آغاز شود.

تماشا کنید:

بذرپاش یکی دیگر از پروژه‌های مهم این استان را کریدور شمال به جنوب جاده‌ای این منطقه دانست و گفت: این کریدور از استان آذربایجان شرقی آغاز شده و از کردستان، لرستان و خوزستان می‌گذرد تا به دریا برسد و حدود ۵۰ درصد این پروژه در استان کردستان زیر بار ترافیک رفته است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این پروژه ۳۲۰ کیلومتر طول دارد که ۱۶۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است، حدود ۸۰ کیلومتر باقی مانده از این مسیر در حال اجراست و تا پایان دولت به شبکه ترافیکی خواهد رسید و ۸۰ کیلومتر دیگر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

بذرپاش گفت: این پروژه به ۷ همت منابع نیاز دارد که ۲ همت آن در اولویت قرار گرفته و طی این سفر نیز ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه دیده شده است که سعی می‌کنیم در شورای برنامه‌ریزی استان با حضور رئیس جمهور این رقم را افزایش دهیم.

وی یکی از اصلی‌ترین رئوس وزارت راه و شهرسازی را تکمیل زنجیره‌ها دانست و گفت: تلاش ما این است که کریدور جاده‌ای شمال به جنوب را در همه استان‌ها به اتمام برسانیم و تقدیم هموطنان در سراسر کشور کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح مریوان با ارزش روز ۲۵۰ میلیارد تومان گفت: این پروژه برای رفع یکی از نقاط حادثه‌خیز استان کردستان احداث شده که عبور و مرور را در سه راهی سقز- مریوان- سنندج آسان‌تر می‌کند و خطرات را کاهش می‌دهد.

به گفته بذرپاش، مجموعا ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در استان کردستان شناسایی شده که بخشی از آن اصلاحات هندسی اساسی نیاز دارد.

وی افزود: تقاطع غیر همسطح مریوان با هماهنگی با راهبر فراجا از فردا زیر بار ترافیک می‌رود.

  • اولین نظر را شما بدهید