صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۸ پروژه ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی

افتتاح ۶۰۰ واحد مسکونی و ۸ مدرسه و مجموعه فرهنگی و ورزشی در بافت فرسوده استان کردستان

افتتاح ۶۰۰ واحد مسکونی و ۸ مدرسه و مجموعه فرهنگی و ورزشی در بافت فرسوده استان کردستان
بیشتر مناطق استان کردستان کوهستانی یا دارای زمین‌های کشاورزی درجه یک و دو است که برای ساخت مسکن مناسب نیست ولی با همت مضاعف بخش زیادی از کسری زمین در این منطقه برطرف شد و سرعت ساخت مسکن افرایش خواهد یافت.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۸ پروژه ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی و بهره‌برداری از ۶۰۰ واحد نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان کردستان ضمن قدردانی از زحمات شرکت بازآفرینی شهری گفت: در برنامه هفتم توسعه احکام خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شده که امیدوارم زودتر توسط مجلس تصویب و نهایی شود تا بتوانیم اقدامات بیشتری در نقاط هدف بازآفرینی را به ثمر برسانیم.

تماشا کنید:

وی در این مراسم که منطقه نایسر سنندج برگزار شد، تاکید کرد: اجرای مسیر ریلی همدان-سنندج آثار اقتصادی زیادی غیر از جابه‌جایی مسافران دارد که سال‌های آینده نتایج آن را خواهیم دید.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تداوم این خط ریلی تا مرز باشماق، آن را به یک مسیر ترانزیتی تبدیل می‌کند که برای کشور ثروت آفرینی خواهد کرد.

وی با اشاره با افتتاح پروژه‌های متعدد مسکن در این استان اظهار کرد: بیشتر مناطق استان کردستان کوهستانی یا دارای زمین‌های کشاورزی درجه یک و دو است که برای ساخت مسکن مناسب نیست ولی با همت مضاعف بخش زیادی از کسری زمین در این منطقه برطرف شد و سرعت ساخت مسکن افرایش خواهد یافت.

بذرپاش با بیان اینکه عملیات اجرایی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در این سفر آغاز خواهد شد، افزود: مرحله اول واگذاری زمین در روستاهای کشور امروز با تحویل ۶ هزار قطعه زمین در استان کردستان آغاز شد و این واگذاری‌ها تداوم خواهد یافت.

وی یادآور شد: مجموعه فرهنگی خدماتی نیز امروز در حوزه بازآفرینی با شتاب و استفاده بهتری تقدیم مردم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی وعده داد: چند پروژه دیگر در حوزه‌های ساخت مدرسه و یا مجموعه ورزشی و فضای سبز در منطقه نایسر با همکاری شهرداری احداث شود تا سرانه را در این بخش‌ها ارتقا دهیم.

وی افتتاح دو باب مدرسه، یک مجموعه فرهنگی، یک مجموعه ورزشی در این سفر را اقدامی در راستای افزایش خدمت به مردم کردستان دانست و گفت: ۱۵ کیلومتر از راه اصلی و یک تقاطع غیر همسطح نیز در این سفر افتتاح خواهد شد.

به گفته بذرپاش ۶ نقطه حادثه‌خیز نیز در این استان رفع شد و ۸ نقطه دیگر تا پایان سال به افتتاح خواهد رسید.

گفتنی است در این مراسم وزیر راه و شهرسازی مجموعه فرهنگی، هنری، ورزشی خدماتی شهدای طوفان الاقصی در نایسر سنندج را افتتاح کرد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید