صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در سفر به استان کردستان

تعداد واحدهای مسکونی روستایی واگذار شده کردستان تا پایان سال به ۷ هزار واحد می‌رسد

تعداد واحدهای مسکونی روستایی واگذار شده کردستان تا پایان سال به ۷ هزار واحد می‌رسد
طی این سفر عملیات اجرایی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری در استان کردستان آغاز می‌شود که رقم قابل توجهی است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کردستان در جمع خبرنگاران، "مسکن مردم" را کلان پروژه دولت سیزدهم دانست و گفت: از ابتدای دولت وزارت راه و شهرسازی بر اساس تکلیفی گه بر عهده داشت به صورت جدی پیگیر این موضوع است.

بذرپاش با اشاره به مشکلات تامین زمین در استان کردستان یادآور شد: بسیار از این مشکلات امروز با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همت همکاران در وزارت راه و شهرسازی برطرف شده است.

وی افزود: طی این سفر عملیات اجرایی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری در استان کردستان آغاز می‌شود که رقم قابل توجهی است.

بذرپاش تاکید کرد: در بخش روستایی نیز بیش از ۱۳ هزار واحد در قالب مسکن یا زمین در دست اقدام است که از این تعداد حدود ۷ هزار واحد مسکونی است که ۵ هزار واحد آن‌ها تحویل داده شده و ۲ هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری تقدیم متقاضیان خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین عملیات آمده سازی و واگذاری ۶ هزار قطعه زمین روستایی در سراسر استان کردستان تدارک دیده شده که در قالب‌های مختلف گروه ساز یا فردی ساز تقدیم روستاییان می‌شود.

وی افزود: مجموعا ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد شهری و حدود ۱۳ هزار واحد روستایی در این استان طی این سفر اجرا می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه پروژه‌های مسکن شتاب گرفته است، گفت: امروز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد بافت فرسوده روستایی و نهضت ملی مسکن تقدیم مردم شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در بخش مسکن شهری تسهیلات از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و نرخ سود نیز با کاهش همراه شده است.

وی یادآور شد: تسهیلات روستایی هم از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که رونق ساخت مسکن روستایی را به دنبال خواهد داشت.

  • اولین نظر را شما بدهید