صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در جلسه بررسی چالش‌های حوزه راه‌های ایلام در پایانه مرزی مهران

اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود
با توجه به حجم عظیم تردد زوار از پایانه برکت، باید زیرساخت‌های لازم در این پایانه برای سهولت و جابه‌جایی زوار فراهم شود، چراکه در یک بازه زمانی کوتاه زوار زیادی وارد و خارج می شوند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه در ادامه سفر به استان ایلام در جلسه بررسی چالش‌های حوزه راه‌های ایلام در پایانه مرزی مهران شرکت کرد و گفت: متناسب با نیازهای استان و کنگره بزرگ اربعین به زیرساخت‌های ایلام از جمله راهسازی توجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه ایلام - مهران به عنوان اصلی ترین مسیر تردد زائران اربعین است، افزود: مهم‌ترین نیاز استان ایلام تکمیل و توسعه راه‌های مواصلاتی از جمله مسیر ایلام - مهران است که علاوه بر بحث اربعین، برای توسعه اقتصادی کل استان هم این پروژه اهمیت دارد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: دو تونل در مسیر ایلام - مهران در حال ساخت است، تونل اول تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود و تونل دوم مشکلی ندارد، دیگر پروژه‌های راهسازی این مسیر تا اربعین تکمیل می شوند.

بذرپاش تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در بحث پارکینگ‌ها در مرز مهران ایحاد شده است و به دلیل حضور بیشتر خودروهای شخصی باید زیرساخت‌های لازم برای پارک خودروهای زائران را فراهم کنیم.

زیرساخت‌های پایانه برکت برای اسکان مسافران فراهم شده است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش ۴۰ درصدی پارکینگ های مهران، پایانه برکت محل تردد اتوبوس‌ها نیز ساماندهی شده است، افزود: زیرساخت‌های لازم در پایانه برکت از جمله مه پاش، آسفالت، اسکان و ... به خوبی فراهم است.

بذرپاش گفت: با توجه به حجم عظیم تردد زوار از پایانه برکت، باید زیرساخت‌های لازم در این پایانه برای سهولت و جابه‌جایی زوار فراهم شود، چراکه در یک بازه زمانی کوتاه زوار زیادی وارد و خارج می شوند.

وی یادآور شد: برای تامین اتوبوس تمهیدات لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی از روش‌های مختلف برای اربعین اندیشیده شده، برای روزهایی که اوج تردد است نیز باید از هم اکنون تمهیدات لازم صورت گیرد.

پویش راه نجات با همکاری رسانه‌ها برای ایام اربعین راه‌اندازی شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پویش راه نجات باید برای اربعین با همکاری رسانه‌ها به منظور سهولت در تردد زوار انجام شود، تصریح کرد: برخی پروژه‌های راهسازی در استان ایلام اجرایی شده ولی هنوز عقب ماندگی در حوزه زیرساخت‌ها در استان وجود دارد و باید تلاش کنیم به حدی از استانداردها در استان برسیم.

بذرپاش با اشاره به آخرین وضعیت راه آهن ایلام، گفت: به زودی منابع لازم از طریق ماده ۵۶ به پروژه ریلی اسلام آباد - ایلام به طول ۹۰ کیلومتر و پروژه ریلی اندیمشک - دهلران به طول ۱۱۰ کیلومتر تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال از یک سری منابع دیگر اعتبارات لازم برای تسریع در روند پروژه‌های ریلی استان ایلام از ۲ سمت تزریق خواهد شد و در مجموع ۲۰۰ کیلومتر خط ریلی در استان ایجاد می شود.

پروژه ریلی همدان_ سنندج امسال به بهره‌برداری می‌رسد

بذرپاش به سیاست دولت برای توسعه راه آهن در استان ها برای خروج از بن بست ریلی اشاره و اضافه کرد: امسال پروژه ریلی همدان - سنندج به بهره برداری خواهد رسید و استان کردستان به شبکه ریلی متصل می شود.

وی گفت: همچنین در استان اردبیل نیز در تلاش هستیم امسال پروژه راه آهن به بهره برداری برسد.

بذرپاش با اشاره به اینکه توسعه استان‌ها نیازمند گسترش راه‌های زمینی، ریلی و هوایی است، عنوان کرد: متصل کردن همه استان‌ها به شبکه ریلی جزو سیاست‌های اصلی دولت است.

وی گفت: تکمیل کریدورهای ارتباطی در کشور جزو اصلی‌ترین اهداف دولت است، تکمیل این کریدورها به اندازه نفت می‌تواند برای کشور ما ثروت تولید کند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همه پروژه‌ها و توسعه شبکه ریلی در راستای تکمیل شبکه کریدورهای کشور و استفاده از ظرفیت‌های جغرافیای سیاسی است، یکی از این پروژه‌ها احیای راه ابریشم است.

بذرپاش گفت: تنها در طول دولت سیزدهم ۲۳ هزار میلیارد ریال در حوزه راهداری استان ایلام هزینه شده است.

مطالبات پیمانکاران پروژه‌های راهسازی ایلام_ مهران پرداخت می‌شود

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال یک رقم قابل توجهی برای توسعه راه‌های ارتباطی استان از طریق وزارت راه و شهرسازی اختصاص پیدا می‌کند، اظهار کرد: پیمانکاران پروژه‌های راهسازی از جمله در مسیر ایلام - مهران مطالباتی دارند که به زودی اعتبار لازم از طریق خزانه به این پیمانکاران اختصاص خواهد پیدا کرد.

تکمیل تونل کبیرکوه تا دهه فجر

وزیر راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: تونل کبیرکوه یکی از مهم‌ترین تونل‌های ارتباطی در کشور است که تا دهه فجر تکمیل می‌شود.

تعداد پروازهای فرودگاه ایلام افزایش می‌یابد

بذرپاش گفت: سالن فرودگاه ایلام نیز در مراحل پایانی است و به زودی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد، تعداد پروازهای فرودگاه ایلام نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه نظر وزارت راه و شهرسازی در مورد فرودگاه آبدانان مثبت است، افزود: مجوز لازم برای این فرودگاه صادر می‌شود.

ساخت آزادراه در استان ایلام با مشارکت بانک‌ها

وی در مورد ساخت آزادراه در استان ایلام، افزود: باید ساخت آزادراه در استان با مشارکت بانک.ها صورت گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید