در نشست ۱۰ اقتصاددان ائتلاف اصولگرایان مطرح شد

افزایش یارانه محرومان را وظیفه خود می‌دانیم

افزایش یارانه محرومان را وظیفه خود می‌دانیم
حتما در مجلس آینده با پولی کردن مدارس مخالفت خواهیم کردم زیرا در قانون اساسی که مردم 98 درصد به آن رای داده‌اند یک اصل آن آموزش و پرورش رایگان است.
 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مهرداد بذرپاش عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان امروز در نشست خبری این ائتلاف در خبرگزاری فارس با عنوان «چه باید کرد»، گفت: یارانه حق مردم است و لطف دولت نیست، مسئولی که پول خودروی فرزندش 500 میلیون تومان است معلوم است که یارانه را مصیبت عظما می‌داند.

وی با بیان اینکه نان، داد و نفس نیاز امروز جامعه است افزود: «نان» که استعاره از رونق معیشت است که متاسفانه کمرنگ شده و «داد» عدالت است با محوریت عدالت اقتصاد و «نفس» هوای پاکی است که مسئولش درگیر ستادهای انتخاباتی رفقایش شده است.

بذرپاش بیان داشت: افزایش یارانه محرومان به طور قطع در دستور کار مجلس آینده است، ما افزایش یارانه محرومین را وظیفه خود می‌دانیم و به آن می‌بالیم و بر آن منت نمی‌گذاریم.

عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان تصریح کرد: اقتصاد کشور 27 سال است که در دست تفکر خاصی است که هنوز خود را اپوزیسیون کشور می‌داند و حاضر نیست کوچکترین مسئولیتی راجع به افتضاحات اقتصادی که در این سال‌ها آفریده است، پاسخگو باشد و حتی در دولت قبل هم بخش زیادی از اقتصاد در دست آنها مانده است.

وی افزود: حتما در مجلس آینده با پولی کردن مدارس مخالفت خواهیم کردم زیرا در قانون اساسی که مردم 98 درصد به آن رای داده‌اند یک اصل آن آموزش و پرورش رایگان است.

بذرپاش تصریح کرد: گام دوم برجام خدای نکرده گام دوم رکود در کشور نباشد و سفره‌های مردم را کوچکتر نکند مثل اینکه در نبود مردان اقتصادی لیست گام دوم این وظیفه را دولت مردان بر عهده گرفته‌اند و با برپایی همایش فوری و سریع اقتصادی و برنامه ششم سعی کردند این کاستی لیست‌های منتشر شده را جبران کنند.

وی افزود: از همین جا می‌توان به پیوستگی این لیست و دولت اشاره کرد و نشان داد که چگونه مجلس دولت ساخته در حال تشکیل شدن است.

نفت از سفره‌ها رفت، یارانه‌ها هم در حال رفتن است
مهرداد بذرپاش عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان بیان داشت: نفت از سفره‌های مردم رفت و یارانه‌ها هم از سفره‌های مردم کم‌کم در حال رفتن است و چیزی جز کوچک شدن سفره‌های مردم دیده نشد و امیدواریم که مجلس آینده این سفره‌ها را دیگر جمع نکند که مردم دیگر تحملش را ندارند.

بذرپاش به سربازی جوانان که به امری از جنس دغدغه تبدیل شده است، اشاره کرد و گفت: مجلس بعدی باید یکی از کارهای اساسی خود را در تعامل جدی با ستاد کل نیروهای مسلح ، سربازی را به یک بازی برد برد برای جوانان تبدیل کند و سربازی از جنس دغدغه تبدیل به موضوعی از جنس فرصت شود یعنی فرد بتواند پیوستگی دوران وظیفه عمومی خود را در امتداد شغل خود بداند که این گونه فرار از سربازی و نرفتن به سربازی افتخار محسوب نشود بلکه علاقه داشتن به رفتن بتواند کمک حال جدی باشد.

و اگر بتوانیم فقط 5 درصد از معوقات بانکی را در بخش تسهیلات ازدواج استفاده کنیم یعنی از 90 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی که 5 درصد آن می‌شود 4500 میلیارد تومان کل کفاف تسهیلات ازدواج مورد نیاز جوانان را خواهد داد.
  • اولین نظر را شما بدهید