صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

طرح ۲ فوریتی نمایندگان برای ساماندهی حج

سازمان همکاری اسلامی جایگزین عربستان شود

سازمان همکاری اسلامی جایگزین عربستان شود
طرحی مبنی بر الزام دولت جهت پیگیری انتقال مدیریت حج از دولت عربستان به سازمان همکاری‌ اسلامی از طریق رایزنی با سایر کشورها تهیه شده است.
مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از طرح دوفوریتی مبنی بر  الزام دولت جهت پیگیری امر انتقال مدیریت از دولت عربستان به سازمان همکاری‌ اسلامی از طریق رایزنی با سایر کشورهای عضو این سازمان خبر داد و اظهار داشت: فردا یکشنبه (5 مهر ماه 94) طرح دوفوریتی جهت ساماندهی امور حج را تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهیم کرد.

وی جزئیات این طرح را تشریح کرد و افزود: طرحی است مبنی بر اینکه دولت ملزم شود رایزنی‌ها و پیگیری‌های خود را از طریق سازمان‌ همکاری‌های اسلامی با هدف انتقال مدیریت حج از دولت عربستان به سازمان همکاری‌های اسلامی (سازمان کنفرانس اسلامی) انجام دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: به طور قطع با توجه به اینکه زائران و حاجیان زیادی از کشورهای مختلف  در این حادثه صدمه دیده‌اند هم در این حادثه، هم در حادثه مسجدالحرام و هم در حوادثی که اخبار آن منتشر نمی‌شود رهبران بسیاری از کشورها با این طرح در طرف ایران در سازمان کنفرانس اسلامی و سایر نهادهای بین‌المللی مطرح شود همراهی خواهند کرد و ان‌شاءالله رئیس جمهور کشورمان از فرصت سازمان ملل برای رایزنی استفاده نمایند.

بذرپاش در خاتمه اعلام کرد که مجلس شورای اسلامی هم به طور قطع همه ظرفیت پارلمانی خود را  در این موضوع به کار خواهد گرفت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید