صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری فارس

بررسی ۴ سند در کمیسیون برجام مجلس

بررسی ۴ سند در کمیسیون برجام مجلس
عملاً در کمیسیون ویژه برجام 4 سند مورد بررسی قرار می‌گیرد که این اسناد عبارت است از متن برجام، قطعنامه (2231 شورای امنیت)، برنامه بلندمدت غنی‌سازی ایران و آژانس و نقشه راه بین ایران و آژانس در ارتباط با موضوعات گذشته (PMD) توافق شده است.
مهرداد بذرپاش عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون ویژه بررسی برجام به سندی اشاره کرد که طبق آن قرار است برنامه بلندمدت غنی‌سازی اورانیوم در ایران با آژانس تدوین و با 5+1 مورد توافق قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این سند فرمول‌های جدیدی در مورد میزان، برنامه و دامنه غنی‌سازی در ایران مطرح و مورد توافق قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: با وجود اینکه پیش از این وجود سند دیگری در مورد غنی‌سازی بین ایران و آژانس از سوی برخی از مسئولین تکذیب می‌شد امروز رئیس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون ویژه به این موضوع اشاره کرد که سند همکاری بلندمدت غنی‌سازی ایران با آژانس در حال نگارش است و در آینده نزدیک مورد توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی و 5+1 خواهد رسید.

بذرپاش در پایان گفت: عملاً در کمیسیون ویژه برجام 4 سند مورد بررسی قرار می‌گیرد که این اسناد عبارت است از متن برجام، قطعنامه (2231 شورای امنیت)، برنامه بلندمدت غنی‌سازی ایران و آژانس و نقشه راه بین ایران و آژانس در ارتباط با موضوعات گذشته (PMD) توافق شده است.
  • اولین نظر را شما بدهید