صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری مهر

بررسی برجام از منظر حقوق بین الملل

بررسی برجام از منظر حقوق بین الملل
ضمانت اجرای تعهدات غرب،مکانیزم تشکیل کمیسیون مشترک، برگشت پذیری برجام و قعطنامه شورای امنیت از موضوعات مهمی بود که بررسی شد.

مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: جلسه با حضور عراقچی و تخت‌روانچی برگزار شد و برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از منظر حقوق بین‌الملل مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: علت صدور قطعنامه ۲۲۳۱، ضمانت اجرای تعهدات طرف مقابل در برجام، مکانیزم تشکیل کمیسیون مشترک نیز در این جلسه از لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از سئوالات مهم نمایندگان این بود که آیا خاصیت برگشت‌پذیری که در خصوص تحریم‌ها در برجام وجود دارد، شامل قطعنامه شورای امنیت نیز می‌شود و آیا اگر بندهای مربوط به تحریم‌های نظامی را که در قطعنامه آمده است اجرا نکنیم، تحریم‌های شورای امنیت بازمی‌گردد؟

بذرپاش گفت: آقای عراقچی تاکید کردند که مکانیزم برگشت‌پذیری تحریم‌ها در برجام دیده شده است و این مکانیزم در قطعنامه شورای امنیت وجود ندارد.

وی همچنین در خصوص علت عدم حضور ظریف وزیر امور خارجه در جلسه امروز کمیسیون برجام، گفت: کمیسیون برجام پیرو جلسات قبلی از آقای ظریف برای حضور در جلسه امروز دعوت نکرده بود.

عضو کمیسیون ویژه برجام گفت: اعضای کمیسیون در ابتدای جلسه امروز تاکید کردند که آقای ظریف به عنوان مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید در راستای اقتدار مجلس و کمیسیون ویژه در جلسات بررسی برجام با حضور تیم مذاکره‌کننده، حضور یابد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید