صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با سراج۲۴

تحریم برای عده‌ای توجیه وابسته کردن کشور شده است

تحریم برای عده‌ای توجیه وابسته کردن کشور شده است
امام (ره) باور داشت که ما می توانیم بر تمام قلل رفیع رشته های مختلف احاطه پیدا کنیم و در همه بخشها رتبه های برتر را به خود اختصاص دهیم.
مهرداد بذرپاش در گفت و گو با سراج24 با ذکر این مطلب که امام عظیم الشان و عزیریمان این را خوب در یافته بود که «ما می توانیم»،  اظهار داشت: امام (ره) باور داشت که ما می توانیم بر تمام قلل رفیع رشته های مختلف احاطه پیدا کنیم و در همه بخشها رتبه های برتر را به خود اختصاص دهیم.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در همین رابطه ادامه داد: همواره در طول تاریخ که ملت شعار ما می توانیم را سر می داده یک عده ایی دلداده آن طرف آب و غیر مستقیم و یا خدائی نکرده بصورت مستقیم و تحت عنوان سمپات بیگانگان این شعار ما می توانیم را به تمسخر گرفته و هنوز هم می گیرند و یا اصلا ً به این شعار باور ندارندو واین را در برخی از گفتارها و نوشتجاتشان یاسهوا ً و در برخی موارد عمدا ً عنوان می کنند.

وی با اشاره به این نکته در شرایط کنونی هم متاسفانه شاهد ترویج اینگونه تفکر هستیم افزود: این خیلی بد است کسی که در جامعه اسلامی مسئولیت پذیرفته خیلی راحت و ساده دستاوردهای ملت خود را زیر سئوال ببرد.
 
بذرپاش در تشریح قبح این گونه عملکرد گفت: این مسئولان با تعابیر و یا کلماتی از دستاوردهای ملت مقاوم ما یاد می کند که فقط نمونه و مانند آن را از زبان سفارتخانه های خارجی از قبیل انگلیس وآمریکا و فرانسه در زمان پهلوی می شد یافت که با مسئولان اینگونه صحبت می کردند و از ملت ایران با الفاظ بسیار سخیف یاد می کردند.
 
وی با ابراز تاسف از رواج این ادبیات و نوع سخن گفتن در یکی دو سال اخیر عنوان کرد:متاسفانه در برخی موارد می بینیم اینگونه سخن گفتن قبحش ریخته است و راست و دروغ آن نیز برای گوینده چندان ارزشی ندارد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مسئولانی که اینگونه سخن می گویند ابراز داشت:  اینکه یک مسئولی بعد از سالیان مختلف که خود تجربه وزارتها و صدارتهای مختلف داشته می گوید ملت ما تنها در آبگوشت بز باش با دنیا توان رقابت را دارد نشان دهنده دو امر است اول اینکه  خودش تا وقتی که بر مسندی تکیه زده و الان هم هست عرضه کاری ندارد و تنها توانسته آیگوشت بزباشش را از داخل قابلمه به زودپز منتقل کند یا اینکه این ملت و توانمندی هایش را قبول ندارد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تشریح اتخاذ چنین رویکردی گفت: هدفشان بصورت غیر مستقیم این است که به مردم بگویند تنها راه نجات ما غلتیدن در آغوش غرب است اما چون جرأت گفتن این حرف را بصورت مستقیم ندارند، در ابتدا با ضعیف نشان دادن مردم و کشور خود بستر را برای بیان نظر، منویات و آرزوهای نهایی خود آماده می کنند.
 
بذرپاش ادامه داد: کسی که در کسوت یک مسئولیت قرار می گیرد باید از اعماق وجودش به مردمش ایمان داشته باشدضمن آنکه این جملات نافی توانائی های مردم نیست.
 
وی با بیان اینکه اگر قرار است با اینگونه سخن گفتن ضعف ها و کاستی ها را بگویند باید با ادبیات مخصوص خودش گفت، افزود: این راهش نیست که  زمینه تحقیر ملت خود را فراهم کرد. ایجاد روحیه تحقیر تنها در زمان پهلوی مرسوم بود و حتی در برخی مدارس هم برای توسعه روحیه کم بینی شخصی و اجتماعی ایرانیان تلاش صورت می گرفت که ما تنها می توانیم لوله نگ بسازیم و این درحالی است که دنیا به فضارفته اند. متاسفانه این فرهنگ استعماری در برخی بعد از گذشت سی وهفت سال از انقلاب اسلامی دوباره در حال جان گرفتن است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه درست است ما با تحریم دچار محدودیت های متعددی شده ایم اظهار داشت: منتها اینکه چه میزان این تحریمها و محدودیت ها مانع پیشرفت ما می شود جای سئوال است و در این رابطه باید به دو سئوال اساسی  پاسخ داد: اول اینکه دلیل این ظلمهایی که به ما می شود در چیست و دوم اینکه آیا راه مناسبی برای تحقق اقتصاد درست خودداریم یا نه؟
 
وی در پایان این گفت و گو عنوان کرد: برخی خیلی راحت بی عرضگی های خود را پشت تحریمها پنهان می کنندو دائم تکرار می کنند که مادامی که تحریم هست نمی شود کار کرد. من از مروجان این تفکر سئوال می کنم در حالی که ما از ابتدای انقلاب تحریم بوده ایم چگونه توانسته ایم کارهای بزرگی را در بخشهای خاصی انجام دهیم اما این کارها در بخشی دیگر از امور صورت نگرفته است. تحریم بهانه ای نشود برای آنکه کشور را خلع سلاح و وابسته کنیم یا کشوررا ازیک کشور طراز اول به یک کشور دست چندمی تبدیل کنیم. مبادا تحریم سبب گردد کشوری چون ایران که در منطقه و جهان توانائی های خود را نشان داده و حرف های بسیاری برای گفتن داشته تبدیل به یک کشور بی خاصیت شود.
  • اولین نظر را شما بدهید