صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری مهر

باید باآموزش و پرورش رایگان خداحافظی کرد!

باید باآموزش و پرورش رایگان خداحافظی کرد!
با اینکه صراحتا در قانون بودجه سال ۹۴ آمده که واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی تا پایان برنامه پنج ساله ممنوع است، اصرار دولت مبنی بر واگذاری مدارس دولتی چه دلیلی دارد؟
مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب گفت: اقدام برای واگذاری مدارس با هدف خودگردان کردن آن، حرف نامناسبی است چرا که در درجه اول با این نوع واگذاری ابتدا تیم مدیریتی مدارس با معلمان آن مدرسه خداحافظی می کنند و بعد به جذب افراد از بیرون به صورت ساعتی روی می آورند که در این چند تجربه این اتفاق افتاده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اضافه کرد: به بهانه پرداخت سرانه هر دانش آموز می گویند مشکل منابع را حل می کنیم ولی این روش نیز جواب نداده چرا که مدیران جدید برای جبران کمبود منابع با دریافت پول به جذب دانش آموزان اقدام می کنند که با این روش باید با آموزش و پرورش رایگان که در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده، خداحافظی کرد.

بذرپاش ادامه داد: این نحوه مدیریت در آموزش و پرورش که باعث آزردگی خاطر فرهنگیان عزیز و خدوم از یک طرف و نارضایتی اولیای دانش آموزان از طرف دیگر شده است، به هیچ وجه قابل قبول نیست و اگر این رویه ادامه پیدا کند مجلس حتماً تصمیم لازم خود را می گیرد.
  • اولین نظر را شما بدهید