صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم

توافق بر سر کلیات در موضوع هسته‌ای ذره‌ای به نفع مردم نیست

توافق بر سر کلیات در موضوع هسته‌ای ذره‌ای به نفع مردم نیست
بنده معتقدم که در مجموع، توافق بر سر کلیات به نفع منافع ملت ایران نیست، جز اینکه مشخص شود که در چه زمان کوتاهی تحریم‌های ایران لغو و کنار گذاشته خواهد شد.
مهرداد بذرپاش عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی پیرامون موضوع هسته‌ای، گفت: بنده معتقدم که توافق سیاسی بدون تردید به نفع آمریکایی‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه توافق سیاسی و یا به نوعی توافق بر سر کلیات با هدف خریدن زمان و برای نزدیک شدن به انتخابات آمریکا از سوی آمریکائی‌ها در حال انجام است، افزود: هدف اصلی که اوباما و به طور خاص، تیم مذاکره‌کننده آمریکایی با سوق دادن مذاکرات به سمت تمدیدهای پی‌درپی و توافق و نیز بیان حرف‌های کلی درباره کلیات، مطرح و دنبال می‌کنند، ضعیف کردن توان هسته‌ای ایران و در عین حال خدشه‌ وارد نکردن به سازمان تحریم‌هاست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، خریدن زمان برای نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است، تصریح کرد: آنها با این کار می‌خواهند در داخل بگویند که ما ایران را به لحاظ هسته‌ای ضعیف کردیم و تحریم‌ها را نیز بر نداشتیم تا از این طریق بتوانند در مقابل جمهوری‌خواهان حرف قابل قبولی ارائه کنند.

بذرپاش در همین زمینه با بیان اینکه نیروهای ارزشی و اصولگرا از توافق خوب حمایت می‌کنند، تأکید کرد: بنده معتقدم که در مجموع، توافق بر سر کلیات به نفع منافع ملت ایران نیست، جز اینکه مشخص شود که در چه زمان کوتاهی تحریم‌های ایران لغو و کنار گذاشته خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه در صورتی توافق هسته‌ای ایران با 1+5 خوب خواهد بود که آمریکا تعهدات لازم را برای نقشه‌های دیگر علیه ایران، مانند قیمت نفت و موضوعاتی از این دست را دنبال نکند، گفت: در این صورت می‌توان پذیرفت که توافق، توافق خوبی است، در غیر اینصورت و بدون تردید توافق بد خواهد بود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطر نشان کرد: توافق بر سر کلیات، نه تنها ذره‌ای به نفع مردم نیست، بلکه بیشتر بازی‌ آمریکایی‌ها و به‌ویژه بازی سیاسی دموکرات‌ها در مقابل جمهوری‌خواهان را تکمیل می‌کند، البته بعید است تیم مذاکره‌کننده ما چنین نیتی را داشته باشد.
  • اولین نظر را شما بدهید