صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری نسیم

تداوم واردات شکر به استیضاح نعمت‌زاده می‌انجامد

تداوم واردات شکر به استیضاح نعمت‌زاده می‌انجامد
واردات روغن پالم ۸۰ درصد و واردات گوشت ۶۰ درصد افزایش یافته است/ باز کردن درهای کشور به سمت واردات عین بی تدبیری است،نباید درها را بر روی واردات شکر بازگذاشت.

مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری نسیم در خصوص افشای اعطای مجوز واردات شکر به چهار شرکت خاص توسط وزارت صنعت اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریم و نیاز به مدیریت ارز در کشور، اقدامات انجام گرفته در حوزه تجارت کشور باید به گونه ای باشد که خروج ارز از کشور به میزان حداقل باشد.

وی افزود: باید به هر شکل ممکن از خروج غیر منطقی ارز از کشور جلوگیری کنیم که جلوگیری از واردات بی رویه یکی از مصادیق آن است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس واردات بی رویه را در تضاد با تولید داخل دانست و به نسیم خاطرنشان کرد: اصل حمایت از تولید داخل که سر منشا ایجاد اشتغال، تولید ثروت و رشد اقتصادی است حکم می کند که در سال هایی که به میزان کافی در داخل تولید می کنیم، واردات نداشته باشیم.

بذرپاش ادامه داد: این مسئله هم به رونق اشتغال در کشور کمک می کند و هم از خروج بی مورد ارز از کشور در شرایط کمبود ارز جلوگیری می کند.

وی وزارت صنعت را مسئول نخست نا بسامانی های به وجود آمده در حوزه شکر دانست و بیان کرد: وزارت صنعت در این خصوص متهم ردیف اول است زیرا با استفاده از مکانیزم های گوناگون مانند اخذ مجوز و تعرفه قابلیت جلوگیری از واردات بی رویه را دارد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که " باز کردن بی محابای درهای کشور به روی واردات عین بی تدیبری است " خاطرنشان کرد: این که درهای کشور را بر روی واردات باز کنیم و از آن طرف مکانیزم های حمایت از تولید داخل را رها کنیم، عین بی تدبیری است و اینده کشور را نابود می کند.

بذرپاش با هشدار نسبت به خطر آمار بالای بیکاری در صورت تداوم واردات بی رویه خاطرنشان کرد: نباید کشور را به سمت مصرف بیشتر و تولید سوق دهیم زیرا در کوتاه ترین زمان با انبوه بیکاران رو به رو خواهیم شد.

وی با انتقاد از دولت به دلیل افزایش واردات برخی از محصولات از جمله روغن پالم و گوشت تصریح کرد: واردات روغن پالم 80 درصد افزایش یافته و در حوزه  گوشت هم 60 درصد افزایش واردات داشتیم، که بسیار قابل تامل است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با توجه به اینکه در کشور مشکل کمبود دام نداریم، افزایش واردات هیچ توجیهی ندارد، و مسئولان مربوطه باید در این خصوص پاسخ دهند.

بذرپاش با انتقاد از واردات شکر گفت: در حالی که چغندرکاران شمال غرب کشور در فروش چغندرهای خود دچار مشکل هستند، دولت از آن ها خرید تضمینی انجام نمی دهد و درآمد آن ها از هزینه های تولیدشان هم پایین تر است، مسئولان وزارت صنعت به راحتی درها را به روی واردات شکر باز گذاشته اند و هیچ کس هم در این خصوص پاسخگو نیست.

وی با اشاره به لزوم حمایت دولت از بخش های کشاورزی و صنعت و همچنین تولید داخل یاد آور شد: تعرفه به عنوان ابزاری در دست دولت باید در خدمت صنعت و کشاورزی کشور و همچنین تولید داخل قرار گیرد.

این عضو هیات رئیسه مجلس در پایان از احتمال استیضاح نعمت زاده در صورت تداوم رویه موجود خبر داد و یادآور شد: مجلس یک بار به آقای نعمت زاده به دلیل واردات بی رویه کارت زرد داده است و ادامه رویه موجود شرایط را برای کارت نهایی و استیضاح ایشان فراهم می سازد.

  • اولین نظر را شما بدهید