صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری دانشجو

تکیه به دیوارهای دنیای معاصر، تکیه گاهی سست‌تر از خانه عنکبوت است/ برخی ایران را شبیه کشورهای اسکاندیناوی می‌‌خواهند

تکیه به دیوارهای دنیای معاصر، تکیه گاهی سست‌تر از خانه عنکبوت است/ برخی ایران را شبیه کشورهای اسکاندیناوی می‌‌خواهند
حواس‌‌‌مان باشد فریب حرف‌های زشت ولی در زرورق پیچیده شده عده‌ای را نخوریم و سرنوشت آیندگان را در دست کسانی قرار ندهیم که آخرین نسخه حیات بخش زندگی‌شان، زندگی شبیه کشورهای اسکاندیناوی است؛ ملت انقلابی ایران زندگی خود را مدیون حسین بن علی می‌داند.

مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرگزاری دانشجو درباره هویت 13آبان اظهار داشت: طبیعتاً 13 آبان ما هویتش را از فرهنگ عاشورایی گرفته و می‌گیرد و بدون فرهنگ عاشورایی و بدون در نظر داشتن این فرهنگ صحبت از حماسه در جای دیگر صحبت ناروایی است.

 

وی در ادامه افزود: 13 آبان از جمله برش‌های تاریخی بود که برخی از حماسه‌سازان و تاریخ‌سازان عرصه سعی کردند با الهام از روحیه عاشورایی، خود برگ زرینی را در تاریخ این ملت به جا بگذارند.

 

وی بر همین اساس گفت: فرهنگ عاشورا به ما یاد داد که فقط در دستگاه خداوند متعال مذاکره برد - برد معنا دارد، چرا که بنده خدا هرکاری را برای رضای خدا انجام دهد در آن باخت بی‌معنا و همه‌اش برد است. از طرف دیگر خدا آن بنده را می‌برد و در جوار خودش در بهشت برین قرار می‌دهد بدین شرح بنده بازی را برده چرا که رضایت خداوند را بدست آورده است.

 

بذرپاش در خصوص ماندگاری 13 آبان در تاریخ معتقد است: 13آبان نیز نشان داد که اگر کار برای رضای خدا باشد باقی ماندن آن در تاریخ بر عهده خود خداوند است.

 

وی در خصوص ملت ایران می‌گوید: ملت ایران نماد ایستادگی بر سر آرمان‌هاست. ملت ایران ملتی آزاده، مستقل، وارسته و الهی است. ملت ایران ملی است که هویت خود را در دفاع از مظلوم و نفی ظالم می‌بیند و با هر آنچه بدی است ناسازگار و با هر آنچه خوبی است، مهربان است.

 

بذرپاش در خصوص ویژگی‌های مردم ایران بیان کرد: ملت ایران ظالم را برنمی‌تابد و زیر بار ظلم نمی‌رود و در روز 13آبان نشان داد که جز روی پای خود ایستادن را، ایستادن مطمئنی نمی‌داند و تکیه به دیوارهای سست دنیای معاصر را تکیه گاهی سست‌تر از خانه عنکبوت می‌داند و هویت خود را در دفاع از ستم دیدگان عالم تعریف می‌کند و این برگرفته از خاستگاه عاشورایی‌اش است.

 

وی در ادامه افزود: ملت ایران امر به فرمان خدا  و نهی از منکر را در پیشگاه خدا وظیفه قطعی خود می‌داند و برای آن جان‌ها داده است و می‌دهد و آن را مستمسک دعوای سیاسی خود نمی‌داند که برای کسب چند رای حاضر باشد مسلمات قطعی، مذهبی و دینی و ملی خود را زیر پا بگذارد.

 

بذرپاش با اشاره به اینکه ملت ایران کدخدا را فقط کسانی می‌دانند که از ناحیه خداوند اذن دارند، تصریح کرد: صاحب این ملت کسی نیست جز امام عصر(عج)، شاید بسیاری از دلایل ضعف ما در دنیای معاصر در حوزه‌های تکنولوژی و اقتصادی نگاه‌هایی بوده که در طول تاریخ توسط عناصر خاص به این ملت تحمیل شده است. تاریخ نشان خواهد داد که تزریق نگاه‌ها از آن طرف مرزها همراه با حرف‌های زیبا، پیگیری کردن تفکرات بیرونی در داخل بوده است.

 

وی بر همین اساس افزود: نمودار رشد ملت ایران در تاریخ قاجاریه به شدت نمودار رو به پایینی بود دلیلش هم نگاه پادشاهان بوده است و با اندک صله‌ای که از طرف کشورهای غربی داده می‌شد نه تنها خود را در اختیار آنها می‌گذاشتند بلکه مرزهای این کشور را هم جابه جا می‌کردند.

 

بذرپاش در خصوص دوران پهلوی هم عنوان کرد: در این دوران نیز جور دیگری نمودار رشد ملت ایران متوقف و بعضا منفی شد، در حال حاضر که سی و چند سال از انقلاب ایران می‌گذرد بدون تردید این نمودار در حال رشد است و در مقاطع تاریخی این نرخ رشد کاهش پیدا می‌کند و سرعت مورد توقع انقلاب را ندارد. دلیلش هم معلوم است هنوز برخی از نسل‌های قاجار در این کشور نه تنها هستند بلکه در برخی از مصادر امور نیز قرار دارند که نظریه‌پردازی و ارائه طریق می‌کنند و اینان نیز با آن روحیه زمان قاجار، خیلی خوششان نمی‌آید نمودار ما نمودار رشد و بالایی باشد.

 

وی افزود: البته این مسئله را به جرات اظهار نمی‌کنند و در لوای حرف‌های عوام پسندانه و مردم فریب مطرح می‌نمایند تا مشتری‌های خود را از دست ندهند. 13 آبان به ما نشان داد که راه افشای این گونه تفکرات و طرفداران عقب ماندگی یک ملت آن‌ها هستند که خیلی اصرار دارند زود ملت را به دامان بدخواهانش ببرند با این توجیه که اگر ما به سمت آنها برویم دشمنی آنان کم می‌شود و ما از خطرها ایمن خواهیم بود؛ شاید به لحاظ تاکتیکی روزگاری دشمنی کاهش پیدا کند ولی به لحاظ راهبردی ماهیت کشور در انقلاب را تغییر خواهند داد و مسیر حرکت ما مسیری نخواهد بود که در گذشته طی می‌کردیم بلکه مسیری خواهد بود که آن‌ها برای ما ترسیم خواهند کرد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر پیشرفت کشور در همه ابعاد به ویژه اقتصادی از مسیر توانمند شدن کشور در صنایع راهبردی چون هسته‌ای، نانو، نظامی، بیو و از این جنس صنایع "های تک" می گذرد، اگر کسانی نسخه فاصله کشور از این صنایع راهبردی را تجویز می‌کنند که ما به توسعه اقتصادی برسیم؛ بدانیم که دروغی بیش نیست. کشور‌های بزرگ دنیا را بنگرید مانند کشور آمریکا که کعبه آمال عده‌ای نیز در داخل است، توسعه اقتصادی خود را مدیون قدرتمند شدنش در صنایع "های تک" و پیشبرنده و هسته‌ای و نظامی می‌داند و تمام سرمایه دنیا را سعی می‌کند با قدرتی که در اختیار دارد در خود جمع کند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا خودش از طریق صنایع های تک به رشد اقتصادی دست یافته است، متذکر شد: آمریکا به دلیل اینکه می‌داند مسیر رشد اقتصادی از مسیر توانمند شدن در این صنعت‌ها مانند صنعت هسته‌ای می گذرد را مانع از دستیابی سایر ملت‌های آزاده به این صنایع می‌کند چرا که می‌داند در صورت دستیابی ملت‌ها به این گونه صنایع عاقبتش رشد اقتصادی کشور و توانمند شدن کشور در بسیاری از حوزه‌ها است و برای همین از همه تلاش‌ها فروگذار نمی‌کند تا مانع از دستیابی یک ملت به این گونه فناوری‌ها که دارای شایستگی محوری است باشد.

 

بذر پاش در خاتمه یاد آور شد: حواس مان باشد فریب حرف‌های زشت ولی در زرورق پیچیده شده عده‌ای را نخوریم و سرنوشت آیندگان را در دست کسانی قرار ندهیم که آخرین نسخه حیات بخش زندگی‌شان، زندگی شبیه کشورهای اسکاندیناوی است؛ ملت انقلابی ایران زندگی خود را مدیون حسین بن علی می‌داند و دنیا را جز ایستگاه موقتی برای رسیدن به سعادت ابدی نمی‌داند الگویش مدینه فاضله با رشادت‌های امیرالمومنینش است نه الگویش رسیدن به کشورهای اسکاندیناوی و شبیه آن که برخی در داخل مرتب تجویز می‌کنند که زندگی مادی عاری از حیات طیبه بشری است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید