صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با روزنامه همشهری

ورود کارگروه مشترک شورا و مجلس به طرح انتخاب شهردار

ورود کارگروه مشترک شورا و مجلس به طرح انتخاب شهردار
حتما یكی از موضوعات جلسه بعدی‌مان با اعضای شوراهای شهر تهران، طرح انتخاب شهردار خواهد بود.
 مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با همشهری ورود كارگروه مشترك به طرح انتخاب شهردار را ضروری دانست. بذرپاش با بیان اینكه كارگروه مشترك با همه كمیته‌های زیرمجموعه‌اش باید در آینده‌ای نزدیك تشكیل جلسه بدهد، افزود: حتما یكی از موضوعات جلسه بعدی‌مان با اعضای شوراهای شهر تهران، طرح انتخاب شهردار خواهد بود.
 
وی در مورد مسئله انتخاب شهردار توسط مردم نیز ابتدا بر یك ‌نكته تأكید كرد و آن اینكه اساسا در طرح مجلس چنین چیزی عنوان نشده و فقط در لایحه دولت این موضوع آمده است. وی سپس گفت: خلع ید شوراها در انتخاب شهردار، جایگاه‌ شوراها را به حداقل تنزل می‌دهد. به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، انتخاب بالاتری برعهده مردم گذاشته شده و آن انتخاب افرادی متخصص در زمینه مدیریت شهری ازجمله در زمینه‌های فرهنگی، شهرسازی، عمرانی و... است.
 
وی گفت با این روش صاحب صلاحیت‌ها وظیفه انتخاب شهردار را برعهده خواهند گرفت و در غیراین صورت - یعنی خلع ید شوراها در انتخاب شهردار- عملا شوراها خاصیت پیگیری امور شهری را از دست خواهند داد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت؛ اكنون اگر شهرداری نتواند خوب عمل كند، شوراها می‌توانند او را جابه‌جا كرده یا از وی سؤال كنند. وی با تأكید بر اینكه مجلس موضوع انتخاب شهردار توسط مردم را مطرح نكرده و این فقط كار برخی رسانه‌هاست، تصریح كرد: نكته دیگر در این طرح شرایط استیضاح شهردار است كه استیضاح وی با اندك اختلافی میان اعضا و شهردار امكان‌پذیر نباشد بلكه اجماع نسبی برای آن میان اعضا ایجاد شده و نسبت قابل توجهی از اعضا با استیضاح موافق باشند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید