صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت

پیشنهاد کمیسیون صنایع برای مشخص کردن درصد تسهیلات دهی به تولید در لایحه خروج از رکود

پیشنهاد کمیسیون صنایع برای مشخص کردن درصد تسهیلات دهی به تولید در لایحه خروج از رکود
درصد بندی تسهیلات حداقل کاری است که امسال می توانیم با توجه به رکود برای شفاف سازی انجام دهیم و قطعا با این کار حساب کشی از بانک‌ها و نظارت آسانتر خواهد شد.
مهرداد بذرپاش در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت،‌ درباه راههای تقویت سیستم بانکی به منظور افزایش سطح تسهیلات دهی بانک‌ها به بنگاههای تولیدی جهت خروج از رکود،گفت: بدون تردید باید درصد هر بخش از تسهیلات بانکی مشخص شود.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهردر مجلس شورای اسلامی ،افزود: برخی از نمایندگان درصدی از تسهیلات که به بخش های مختلف اقتصادی اعم از کشاورزی،‌صنعت،‌خدمات باید اختصاص یابد را در لایحه پیشنهادی دولت مشخص خواهند کرد.

وی با بیان اینکه درصد بندی تسهیلات حداقل کاری است که امسال می توانیم با توجه به رکود برای شفاف سازی انجام دهیم، گفت: با این کار حساب کشی از بانکها و نظارت آسانتر است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن  مجلس با بیان اینکه  درصد بندی تسهیلات در لایحه خروج از رکود گنجانده خواهد شد، گفت:‌در حال حاضر برای این کار قانون مشخصی نداریم و طبق تشخیص بانک مرکزی انجام می شود از این رو بهتر است به قانون تبدیل شود.

به گفته وی کارگروهی در کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی این موضوع  و مشخص کردن درصد تسهیلات، است.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه می گویند بخشی از منابع در معوقات قفل شده و بخشی قابلیت جذب با تغییر سیاست‌های نرخ سود را دارد، افزود: با سیاست گذاری مناسب در حوزه نرخ سود می توان میزان سپرده بانکها را مدیریت کرد.
  • اولین نظر را شما بدهید