صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر

هیچ کس نمی تواند سئوال نمایندگان از وزیران را مدیریت کند

هیچ کس نمی تواند سئوال نمایندگان از وزیران را مدیریت کند
مجلسی می تواند کار مردم را جلو ببرد که زنده بوده و دارای سبک و ایده باشد و از اقتدار لازم برای برخورد با تخلفات دولت نیز برخوردار باشد.
مهرداد بذرپاش در گفتگو با مهر گفت: سئوال از وزیران طبق قانون اساسی جزو حقوق نمایندگان است و نمی توان نمایندگان را به دلیل داشتن سئوال از وزیران تخطئه کرد. عده ای هم در مجلس تلاش نکنند که این حقوق را از نمایندگان سلب کنند زیرا در این صورت حقوق آنان نیز سلب می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش سئوال از وزرا ناکار آمدی برخی مسئولان در اجرای وظایفشان است، نمایندگان از مردم رای گرفته اند و باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند. سئوال از وزیران نیز در حوزه وظایف نظارتی نمایندگان تعریف می شود.

وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته مجلس به دروغ متهم می شود که سئوالاتش از وزیران دولت یازدهم زیاد است در حالی که مقایسه تعداد سئوالات در دولت جدید با مدت مشابه دولت گذشته نشان می دهد تعداد سئوالات برابر است، اگر هم تعداد سئوالات بالاتر باشد نمایانگر پویایی و زنده بودن مجلس است.

عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عده ای سعی نکنند مجلس را وکیل الدوله کنند، زیرا در این صورت از مجلس چیزی باقی نمانده و بی خاصیت می شود.

وی ادامه داد: مجلسی می تواند کار مردم را جلو ببرد که زنده بوده و دارای سبک و ایده باشد و از اقتدار لازم برای برخورد با تخلفات دولت نیز برخوردار باشد.

بذرپاش گفت: هیچ کس نمی تواند سئوال از وزیران را مدیریت کند زیرا سئوال، تذکر و استیضاح وزیران حق نمایندگان است.
  • اولین نظر را شما بدهید