صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت

بررسی توقف پرداخت وام ازدواج در فراکسیون جوانان مجلس/ پرداخت نکردن وام ازدواج بی انصافی سیستم بانکی به جوانان است

بررسی توقف پرداخت وام ازدواج در فراکسیون جوانان مجلس/ پرداخت نکردن وام ازدواج بی انصافی سیستم بانکی به جوانان است
پرداخت وام ازدواج این خواسته حداقلی است هر چند که این مبلغی که در حال حاضر نیز به عنوان تسهیلات ازدواج پرداخت می‌شود بسیار ناچیز بوده و کفاف حتی نیمی از هزینه‌های ازدواج را نیز نمی‌دهد.
مهرداد بذرپاش در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،‌ با انتقاد از توقف پرداخت وام ازدواج،‌ گفت: توقف پرداخت وام ازدواج به جوانان که به عنوان مسیری قانونی چندین سال پرداخت می‌شد، البته با مبالغ مختلف اکنون جای تعجب دارد.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کل اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت وام ازدواج 6 هزار میلیارد تومان در سال است، افزود: توقف پرداخت وام ازدواج برای کمک به جوانان در حالی که شاهد معوقات 80 هزار میلیارد تومانی از بدهکاران دانه درشت تسهیلات بانکی هستیم، جای تامل دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: کل اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت وام ازدواج 6 هزار میلیارد تومان در سال با مبلغ 3 میلیون تومان به زوج و زوجه است، یعنی کمتر از یک دهم میزان معوقات بانکی با توجه به اینکه این مبلغ نیز با بازگشت منابع جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله لازم نیست 6 هزار میلیارد تومان برای وام ازدواج جوانان از سوی دولت هزینه شود، گفت: دولت می‌تواند از برگشت همان وام‌های سال قبل تسهیلات ازدواج جوانان را پرداخت کنند یعنی اگر با این میزان حساب کنیم، شبکه بانکی سالانه حدودا تا دو هزار 500 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد تا بتواند وام ازدواج پرداخت کند.

بذرپاش با انتقاد از بی انصافی سیستم بانکی و کم‌کاری دولت در پیگیری تحقق وام ازدواج جوانان، افزود:‌ پرداخت وام ازدواج این خواسته حداقلی است هر چند که این مبلغی که در حال حاضر نیز به عنوان تسهیلات ازدواج پرداخت می‌شود بسیار ناچیز بوده و کفاف حتی نیمی از هزینه‌های ازدواج را نیز نمی‌دهد.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در نخستین جلسه فراکسیون جوانان مجلس به طور حتم پرداخت وام ازدواج جوانان را با حضور وزیر ورزش و جوانان و همچنین مسئولان بانک مرکزی بررسی خواهیم کرد.
  • اولین نظر را شما بدهید