صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگو با فارس

توصیه‌های آیت‌الله سیستانی به هیأت پارلمانی ایران/ قدردانی از زحمات ستاد بازسازی عتبات

توصیه‌های آیت‌الله سیستانی به هیأت پارلمانی ایران/ قدردانی از زحمات ستاد بازسازی عتبات
ده‌ها هکتار از زمین‌های گستره اطراف طرح سیدالشهدا تملک شده و به امید خدا کارهای اجرایی آن تا مدتی دیگر آغاز می‌شود.
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه خانه ملت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر هیاتی از مجلس شورای اسلامی به سرپرستی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به کشور عراق، گفت: در این هیات بنده و آقای ضرغام صادقی دیگر عضو هیات رئیسه مجلس حضور داشتیم.

وی اضافه کرد: این سفر جهت بازدید از پروژه‌های توسعه حرم امیرالمومنین و کربلای معلی انجام شد و طی آن از پروژه‌های توسعه‌ای که توسط شرکت‌های ایرانی و خیرین در حال انجام است، بازدید به عمل آوردیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی این سفر دو روزه با آیت‌الله سیستانی دیدار داشتیم، تصریح کرد: در این دیدار گزارشاتی از ستاد بازسازی عتبات عالیات، خیرین و شرکت‌های ایرانی در عراق خدمت ایشان ارائه کردیم؛ مسائل مرتبط با جهان اسلام و توطئه دشمنان خارجی ملت‌های مسلمان خدمت ایشان ارائه شد. آیت‌الله سیستانی نیز توصیه‌های لازم را بیان فرمودند.

بذرپاش با اشاره به اینکه طی این سفر دیدارهایی با تولیت حرم امیرالمومنین صورت گرفت خاطرنشان کرد: در این سفر با مدیران اجرایی فعال در پروژه‌ها طرح توسعه نیز دیدارهای صمیمانه‌ای نیز انجام شد.

وی اضافه کرد: در این ملاقات‌ها بنا بر این شد که در کنار احداث صحن حضرت فاطمه زهرا(س) که در حرم حضرت امیرالمومنین صورت می‌گیرد پروژه دیگری نیز در حرم امام حسین(ع) برای توسعه حرم برنامه‌ریزی و اجرا شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بیان جزئیات طرح یاد شده گفت: ده‌ها هکتار از زمین‌های گستره اطراف طرح سیدالشهدا تملک شده و به امید خدا کارهای اجرایی آن تا مدتی دیگر آغاز می‌شود.

بذرپاش در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار پارلمانی فارس با قدردانی از زحمات ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: این ستاد با بکارگیری عوامل پرکار انقلابی و زحمتکش در کشور عراق و سازماندهی امکانات و منابع مردمی و خیرین و همچنین سایر منابع موجود پروژه‌های عظیمی را مدیریت می‌کند که جا دارد از مدیریت و پرسنل زحمتکش این ستاد که به صورت داوطلبانه و بدون دریافت حقوق و مزایا در آنجا فعال هستند تشکر کنیم.

وی افزود: هم مجلس و هم دولت بایستی این ستاد را جهت پیشبرد امور مهم خود در عتبات که کعبه آمال تمامی شیعیان جهان است یاری کنند؛ ستاد بازسازی عتبات عالیات 10 سال در عراق مشغول فعالیت است و 5 سال است که پروژه‌های اجرایی آن آغاز شده اما در همین چند سال محدود اقدامات شایان توجهی صورت گرفت که طرف‌های عراقی از جمله تولیت حرم امیرالمومنین و سیدالشهدا نیز در جلساتی که با آنها داشتیم از همکاری‌های صمیمانه و تلاش‌های ستاد قدردانی کردند.
  • اولین نظر را شما بدهید