اختصاصی / در اختتامیه‌ی دومین دوره‌ی آموزش تسهیل‌گران اقتصادی اجتماعی بنیاد برکت

عدالت طلبی در راس آرمانهای انقلاب اسلامی بود وگرنه انقلابی رخ نمی داد

عدالت طلبی در راس آرمانهای انقلاب اسلامی بود وگرنه انقلابی رخ نمی داد
برپایی عدالت در همه‌ی ابعاد و کارآمدسازی باید دستور کار جدی این روزهای همه‌ی دلسوزان و خدمت‌گزاران باشد.

دکتر مهرداد بذرپاش در اختتامیه‌ی دومین دوره‌ی آموزش تسهیل‌گران اقتصادی اجتماعی بنیاد برکت با تأکید بر این‌که گام دوم انقلاب به وجود و حضور جوانان نیازمند است، خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مدت‌هاست که به دنبال شناسایی، کشف، آموزش و به میدان فرستادن جمعی از جوانان پرتلاش و کارآمد است.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در دومین دوره‌ی آموزش تسهیل‌گران اقتصادی اجتماعی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: شما قرار است جمعی از رهبران اجتماعی باشید که می‌خواهند بخشی از کشور را به شکل متفاوت مدیریت کنند.

وی با اشاره به ذخایر مادی و معنوی موجود در کشور گفت: ۲۸ میلیون جوان در ایران داریم که هر یک می‌توانند سرمنشأ یک اتفاق بزرگ باشند. انقلاب اسلامی در گام دوم خود نیازمند حضور و فعالیت این جوانان است. همین جوانان بودند که ۴۰ سال پیش به رهبری امام راحل(ره) انقلاب اسلامی را رقم زدند و ادامه‌ی راه بدون حضور پرشور چنین جوانانی قابل تصور نیست.

89ED0753 6E05 4664 BE36 0EF82D49A4E6

دکتر بذرپاش پیشرفت‌های ایران در ۴۰ سال گذشته را مورد توجه قرار داد و افزود: امروزه حرف اول و آخر را در منطقه می‌زنیم. این اقتدار به برکت خون شهدا حاصل شده است و نباید در فضای تبلیغی ترویجی رسانه‌های معاند قرار بگیریم که درصدد القای فضای ناامیدی در جامعه هستند.

وی با انتقاد از وجود ناکارآمدی در برخی از روش‌ها و مسیرها تأکید کرد: یا باید به فکر تغییر و تصحیح مسیرها، مدل‌ها و روش‌های ناکارآمد باشیم یا به اصلاح خودمان فکر کنیم. انقلاب منتظر افراد نمی‌ماند، هم‌چنان که بدون آرمان عدالت‌خواهی هم تهی است.

دکتر بذرباش در ادامه افزود: عدالت‌طلبی در رأس آرمان‌های انقلاب اسلامی بود وگرنه انقلابی رخ نمی‌داد. برپایی عدالت در همه‌ی ابعاد و کارآمدسازی باید دستور کار جدی این روزهای همه‌ی دلسوزان و خدمت‌گزاران باشد. مردمی‌سازی اقتصاد که قطعاً به عدالت نزدیک‌تر است، حلقه‌ی مفقود این روزهای ماست که این حرکت شما در همین مسیر است. ایجاد مشاغل اجتماع‌محور که حول تسهیل‌گران و رهبران اجتماعی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شکل می‌گیرد، یکی از نسخه‌های عبور از وضعیت فعلی است.

8531768F EA7C 4D3D 8638 794EA63CEE2E

رییس هیأت مدیره‌ی بنیاد احسان یکی از راهبردهای اساسی در گام دوم انقلاب را جوان‌سازی عنوان کرد و گفت: این جوان‌سازی، هم در ترکیب نیروها و هم در روش‌ها و مدل‌ها باید اعمال شود. اگر از گردنه‌ی اقتصادی امروز به سلامت عبور کنیم، افق‌های جدیدی در پیش روی انقلاب خواهد بود که این مهم، در گام دوم انقلاب و به همت جوانان میسر خواهد شد.

دکتر بذرپاش کارآمدسازی و اجتماعی‌سازی را از دیگر راهبردهای اصولی در گام دوم انقلاب برشمرد و متذکر شد: باید مردم را در همه‌ی عرصه‌ها به میدان بیاوریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید