صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در نشست تخصصی چالش های انقلاب اسلامی، جوانان و کارآمدی

برخی مدیران در بدست آوردن منافع نامشروع، بسیار پرتحرکند

برخی مدیران در بدست آوردن منافع نامشروع، بسیار پرتحرکند
جوانان زیادی حاضرند در همه میدان های فعالیت های اجتماعی در میدان مشارکت های گوناگون برای فقرزدایی برای سازندگی و در هر صحنه و عرصه ای که برای آن ها برنامه ریزی بشود و امکان داده بشود شرکت کنند.

دکتر مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس پیش از ظهر امروز در دانشگاه تهران در نشست تخصصی چالش های انقلاب اسلامی، جوانان و کارآمدی اظهار داشت: نیرو و انگیزه ویژه جوان است که تحولات را رقم می زند. هر جوان نه تنها باید مسیر پیشرفت حرفه‌ای یا به عبارت دیگر نردبان حرفه ای خود را ترسیم و طراحی کند بلکه باید جایگاه خود به عنوان یک عنصر اصلاحگر در سیستم را نیز مشخص کند.

وی ادامه داد: جرأت، شجاعت، صمیمیت و انگیزه عمیق عناصر، صفات و ویژگی های متداولی هستند که در قشر جوان یافت می‌شوند؛ جوانانی که شور، انگیزه و هیجان، ویژگی ذاتی دوره سنی آن هاست. عدم اکتفا به وضع موجود و تلاش برای ایجاد تحول از خصوصیات ویژه دوره جوانی است.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان گفت: جوانان زیادی حاضرند در همه میدان های فعالیت های اجتماعی در میدان مشارکت های گوناگون برای فقرزدایی برای سازندگی و در هر صحنه و عرصه ای که برای آن ها برنامه ریزی بشود و امکان داده بشود شرکت کنند.

وی ادامه داد: این موقعیت بسیار مهمی برای این کشور است. این نسل، شبیه همان نسلی است که توانست یکی از بزرگ ترین تجربه های این کشور یعنی تجربه جنگ تحمیلی را با قدرت و موفقیت به پایان ببرد.

بذرپاش گفت: باید جوان سازی مدیریت کشور، در دستور کار قرار بگیرد؛ امروز، نیاز به جوان کردن روش ها و فرآیندها، جوان کردن مقررات و جوان کردن بسیاری از مدیریت ها، بیش از پیش احساس می شود. جوهره انقلاب تمایل به تغییر و تحول است و این عنصر ماهیتا از ویژگی های جوان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم گفت: از مزیت‌های به‌کارگیری جوان، می‌توان به استقبال از ایجاد تغییر، پذیرش بازخورد، تعهد مستمر به بهبود کارها و مهارت در تعیین اهداف بلندپروازانه در میان آن‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: علت اصلی مهاجرت نخبگان جوان، دلسردی از توجه به آن ها در اداره کشور است و مدیریت بدون پاسخ خستگان کهنه کار، چالش های زیادی را پیش روی آینده جامعه ایران قرار داده است.

بذرپاش ادامه داد: برخی مدیران، از خدمت به مردم خسته اند ولی متاسفانه در بدست آوردن منافع نامشروع، بسیار هم بانشاط و برنامه ریز و پرتحرکند.

وی ادامه داد: وقتی آقایان با دو ساعت کار روزانه راهی استخر می شوند و صرفا کنترل از راه دور فعالیت می کنند، خب معلوم است که چرخ جامعه درست نمی چرخد. عزت و اعتبار سال های کهنسالی در تربیت نسلی از مدیران جوان است نه اشغال صندلی ها.

بذرپاش در ادامه بیان داشت: ۵۰ هزار کودک کار در کشور داریم که با غیرت و عزت جوان ایرانی سنخیت ندارد ولی برای بعضی ها موضوعی عادی و پذیرفته شده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به شب عید و وضعیت بازارهای کشور بیان کرد: جمعیت دستفروش ها در کشور چیزی در حدود ۵۰۰ هزار نفر است که در حدود ۹۰ درصد، دستفروشی تنها شغل آنها است.

بذرپاش در ادامه گفت: در حدود ۴۰ درصد از این دستفروش ها به خاطر تعدیل و ورشکستگی به این کار روی آورده اند. وقتی مسئول دولتی در بین مردم نباشد، نمی تواند دستفروشی که با سختی در کنار خیابان و یا در مترو کار می کند و معلوم است خود قبلا دارای کسب و کار مستقلی بوده و یا در کارخانه ای مشغول فعالیت بوده است را بفهمد و درک کند.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید