صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در کنگره جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی

"مهندس" مسئله پاک‌کن نیست

"مهندس" مسئله پاک‌کن نیست
نگاه خسته‌نق زن فرصت طلب، دست و بازوی قدرتمند مهندس جوان ایرانی را نمی بیند؛ مهندس، مسأله حل کن است نه مسأله پاک کن، که نیاز اصلی کشور است.

مهرداد بذرپاش معاون رئیس‌جمهور سابق در کنگره جامعه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، با یان اینکه انقلاب اسلامی، در دهه‌ی پیش رو با یک مثلث تهدید روبروست، گفت: مثلث ناکارآمدی اقتصادی، تهدید هویت و تزلزل اجتماعی سه تهدید اساسی و اصلی پیش روی ملت ایران است که نیازمند تدبیر است.

وی با بیان اینکه، با دولت خسته نمی‌توان کشوری و مردمی جوان را مدیریت کرد، گفت: نگاه خسته‌نق زن فرصت طلب، دست و بازوی قدرتمند مهندس جوان ایرانی را نمی بیند؛ مهندس، مسأله حل کن است نه مسأله پاک کن، که نیاز اصلی کشور است؛ امروزی برخی وقتی با مسائل اصلی کشور مواجه می‌شود، پاک کردن صورت مسئله را راحت‌ترین کار می‌دانند.

بذرپاش تاکید کرد: برخی از ژنرال‌هایی که 37 سال پیش مهندس بوده اند، امروز به تجار بین المللی تبدیل شده‌اند و پهنه کشور کرکره مغازه آنها شده است؛ جوانان نباید از تهدیدها و تهمت‌هایی که در مسیر آرمان های الهی به آنها می‌زنند، ترسی داشته باشند؛ جوانان به خوبی می‌دانند هر قدمی که در راه کمک به محرومین و مستضعفین بردارند برچسب‌باران خواهند شد اما بدانند که جوانان ایستاده‌اند و میدان را برای خسته‌ها خالی نخواهند کرد.

مشاور رئیس‌جمهور سابق در ادامه با اشاره به وضعیت دانشگاه آزاد، تاکید کرد: دانشگاه آزاد، دانشگاه شخصی نیست و نباید باشد؛ همه اموال باید متعلق به مردم باشد که البته هست؛ همین مردم‌اند که اموال دانشگاه آزاد را تأمین کرده‌اند. دانشگاه، به معنای واقعی کلمه باید بتواند برای آینده شغلی جوانان بیاندیشد و طرح ارایه کند؛ نگاه بنگاه داری به دانشگاه و شکل دهی روابط تجاری با تحریک مدرک گرایی، چوب حراج زدن به آینده کشور است.

"نتیجه نگاه بنگاه داری به دانشگاه، عقیم شدن انگیزه های دانشجو و خسته شدن سرمایه های فکری جامعه است. دانشگاه ما امروز مسئله محور نیست و راه خود را می‌رود. دانشگاه آزاد مملو از استعدادهای انسانی است که متأسفانه در این سالها از همه ظرفیت های آنها استفاده نشده است. نباید به دانشجوی دانشگاه آزاد به عنوان منبع تامین منابع، نگریسته شود. این یعنی از بین بردن همه فضائل انسانی. با مدیریت سنتی، دانشگاه را تبدیل به کارخانه تولید مدرک کرده ایم؛ باید دانشگاه با رویکرد تحول‌گرایانه و انقلابی به دانشگاه محبوب مردم و مسأله حل کن برای کشور تبدیل شود".

بذرپاش در پایان با ابراز امیدواری از ارائه طرح‌های نو توسط رئیس جدید هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت ها،نیروی انسانی توانمند،اساتید خوب و دانشجویان توانا می تواند سرلوحه مدیریت جدید قرار گیرد.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید