صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در همایش «فرصت‌ها و چالش‌های گفتمان انقلاب اسلامی»

پروتکل‌الحاقی بهانه‌ای برای لغو توافقات هسته‌ای بود

پروتکل‌الحاقی بهانه‌ای برای لغو توافقات هسته‌ای بود
یکی از مسئولان درباره مذاکرات هسته‌ای و مخفی کردن بخشی از فعالیت‌ها سخن گفت که جای بسی تعجب داشت که کدام مخفی‌سازی و مقام معظم رهبری نیز فرمودند «هیچ چیز محرمانه‌ای در این خصوص وجود ندارد».
مهرداد بذرباش در نوزدهمین همایش استانی «فرصت‌ها و چالش‌های گفتمان انقلاب اسلامی» در استان کرمانشاه، با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران از سال 82 آغاز شد تصریح کرد: زمانی که ایران وارد مذاکرات شد از  ماشین‌آلات هسته‌ای محروم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در سال گذشته‌ اقدام به ورود میزان محدودی کیک زرد کرد که این میزان حتی کمتر از مقیاس آزمایشگاهی بود تصریح کرد: زمانی که کشور ایران کار ساخت نیروگاه هسته‌ای نطنز را آغاز کرد برج دوقلوی آمریکا مورد حمله قرار گرفت و در آن زمان آمریکا، کشور ایران را محور شرارت در جهان معرفی کرد.

بذرپاش صدور قطعنامه توسط شورای حکام علیه ایران را غیرقانونی دانست و افزود: تصویب یک قطعنامه در شورای حکام مستلزم یک اجماع همگانی بود که این قضیه در مورد ایران صدق نمی‌کرد.

به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکنون تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی فراوانی علیه ایران صورت گرفته و در سال 82 نیز ایران در نشست سعدآباد پیشنهاد تعلیق را پذیرفت.

بذرپاش با اشاره به سابقه ایران در مذاکرات هسته‌ای، گفت: تیم مذاکره کننده ما درصدد برداشتن تحریم‌های نسل سومی است که از سال 89 آغاز شده است.
به گفته وی، قبل از انتخابات سال 88 ایران تا حدودی به توافقات هسته‌ای دست یافته بود، اما پس از انتخابات رئیس‌جمهور آمریکا موضوع منتفی کردن توافقات را با بهانه آدم‌کش بودن ایران مطرح کرد.

این مسئول با بیان اینکه فروختن اطلاعات توسط برخی از سران فتنه موجب افزایش تحریم‌ها شد، ادامه داد: در واقع بعد از فتنه 88 تحریم‌ها علیه ایران تشدید شد.
بذرپاش خاطرنشان کرد: ماشین‌های سانتریفیوژ که توسط شهیدانی مانند احمدی‌روش طراحی و راه‌اندازی شد از تحریم‌ترین نوع کالاها محسوب می‌شد، در حالی که ایران در حال حاضر 19 هزار ماشین دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه توافقات ژنو مادر توافقات لوزان و سند بالادستی است، از انتشار بیانیه لوزان انتقاد کرد و یادآور شد: 10 تیرماه زمان توافقات هسته‌ای بود اما اینکه این قضیه به چه دلیل مطبوعاتی شد جای سوال دارد.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ایران طی 16 ماه مذاکره‌ای که انجام داده صدور یک بیانیه را کافی نمی‌داند و ما بارها اعلام کردیم که چنانچه فکت‌شیت صحیح نیست طرف ایرانی باید درست آن را تحویل دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیانیه ژنو و توافق لوزان در 9 بند دارای اشکال است که نشان‌دهنده شتاب‌زدگی در امضای آن است بیان کرد: در توافقات ژنو تمام تحریم‌های ایران باید برداشته می‌شد اما در بیانیه لوزان تنها مسائل اقتصادی مطرح شده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه پروتکل الحاقی راهی برای بازدید از موسسات و مراکز اتمی ایران است و افزود: این اقدام بهانه‌ای برای لغو توافقات هسته‌ای بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مسئولان درباره مذاکرات هسته‌ای و مخفی کردن بخشی از فعالیت‌ها سخن گفت که جای بسی تعجب داشت که کدام مخفی‌سازی و مقام معظم رهبری نیز فرمودند «هیچ چیز محرمانه‌ای در این خصوص وجود ندارد».

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید