صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در همایش سراسری مداحان کشور

لغو تمام تحریم‌ها مهمترین مؤلفه «توافق خوب» هسته‌ای است‌

لغو تمام تحریم‌ها مهمترین مؤلفه «توافق خوب» هسته‌ای است‌
در آمریکا 2 گروه دموکرات و جمهوری‌خواه وجود دارد که جمهوری خواهان تفکرشان این بوده که ایران را باید با زور و مشت آهنین از بین برد و دموکرات‌ها نیز تفکرشان بر این است که باید قدرت ایران از طریق قدرت هوشمند و روش نرم برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم مهرداد بذرپاش ظهر امروز در همایش سراسری مداحان  سراسر کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: تمامی مباحثی که در قرآن کریم مطرح شده ‌تا آخرین روز از این دنیا تکرار می‌شود، به‌عنوان مثال فتنه 78 و 88 تکرار حادثه تاریخی سرِ نیزه کردن قرآن کریم از سوی عمرو عاص بود و تنها شمایل این حادثه در فتنه 78 و 88 تغییر کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌کسانی که در آسمان شیعه می‌درخشند به این علت است که به هر نحوی در زمان خود ولی زمان را یاری کرده‌اند و هم اکنون این مهم در زمان ما هم وجود دارد و آن هم اطاعت از ‌ولی فقیه است.

وی به تاریخچه مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مذاکرات و دیپلماسی از ابتدای انقلاب شروع شده اما زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای اواخر سال 81 و در اوایل سال 82 بود که هم‌اکنون 11 سال از آن زمان می‌گذرد.

بذرپاش بیان کرد: در سال 82 حجت‌الاسلام روحانی مسئول پرونده مذاکرات هسته‌ای و و آقای ظریف نیز نماینده ایران در مذاکرات هسته‌ای بودند. در آن برهه از تاریخ ما تنها 300 تا 400 سانتریفیوژ داشتیم که در‌‌ همان زمان مذاکرات به‌صورت سه کشور مقابل سه برگزار شد.

وی گفت: بلافاصله پس از اینکه مذاکرات 3+3 ابتدا در وین و پس از آن در پاریس برگزار شد، هنگامی که طرف‌های مذاکره‌کننده برای برگزاری نشست به تهران آمدند و به مذاکرات سعدآباد معروف شد، پیشنهادی که وین و پاریس در نشست تهران دادند این بود که ایران بحث هسته‌ای خود را به‌مدت 6 ماه تعلیق کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ابتدا در آن جلسه این مهم، مورد توافق نگرفت و برهمین اساس با توجه به اینکه قرار بود افراد مذاکره‌کننده‌ای که به تهران آمده بودند با خاتمی رئیس جمهور وقت دیدار کنند، به‌علت مورد رضایت نبودن ایران این مهم صورت نگرفت.

بذرپاش خاطرنشان کرد: با توجه به اختلافی که در آن جلسه به وجود آمده بود، تماس تلفنی با آقای البرادعی صورت گرفت که وی نیز گفت: "این مهم را بپذیرید تا از این طریق فشاری که در سازمان ملل بر ایران وارد شده است برطرف شود"، ما هم آن را پذیرفتیم و فقط قرار بود که ما مسائل هسته‌ای خود را تعلیق کنیم که سه کشور غربی گفتند: "از کجا معلوم که شما تنها به اسم تعلیق کرده باشید پس بر همین اساس باید مسائل هسته‌ای به‌صورت رسمی و اطلاع‌رسانی دقیق پلمپ شود".

وی تصریح کرد: پس از 6 ماه که باید تعلیق و پلمپ برطرف می‌شد در‌‌ همان برهه برای ما در سازمان ملل قطعنامه‌ای مبنی بر حمایت از تروریست گذاشتند و گفتند که شش ماه دیگر این تعلیق ادامه داشته باشد. این مهم تا 1.5 سال ادامه یافت که در‌‌ همان زمان مقام معظم رهبری دستور به فک پلمپ دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در اواخر سال 87 نماینده سابق شورای هماهنگ کننده اروپا (قبل از خانم اشتون) در مذاکرات، پیشنهادی را تحت عنوان انجماد دوطرفه به ایران آورد که دولت ایران میزان غنی‌سازی را متوقف کند و آن‌ها نیز تحریم‌ها را متوقف کنند، در آن زمان ایران این مهم را پذیرفت چراکه برای ایران آن زمان این پیشنهاد بسیار مناسب بود.

وی به انتخابات سال 88 ایران و مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: مذاکرات آن‌قدر ادامه یافت تا به سال 88 و انتخابات ایران رسید. متأسفانه آن فتنه عظیم در تهران و برخی از کلان‌شهر‌ها به وجود آمد که پس از دو هفته رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون آمد و گفت ایران به‌علت آدم‌کش بودن صلاحیت ندارد جزو قدرت‌های هسته‌ای باشد که پس از آن سه کشور دیگر نیز حرف‌های اوباما را تکرار کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های ایران به سه دسته نفتی، بانک و جا‌به‌جایی پول تقسیم می‌شود، گفت: در زمان فتنه 88 نیز نخست وزیر اسرائیل در یکی از سخنرانی‌های خود گفت: تا مردم در خیابان‌های ایران هستند باید از همه طرف فشار آورد تا در‌‌ همان خیابان‌ها، نظام جمهوری اسلامی ایران منحل شود.

بذرپاش افزود: با توجه به اینکه هم اکنون در نسل سه تحریم‌ها قرار داریم می‌توان فتنه 88 را مرکز نسل تحریم‌ها دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: اگر ما به آمریکا بی‌اعتماد هستیم، به این علت بوده که ما هم اکنون با آمریکا در حال مذاکره هستیم. هم اکنون پلانی‌ که آمریکا طراحی کرده پلانی است که هدف آن تحریم نفتی و دیگری خرید زمان برای دولت‌های غربی است چراکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته‌ایم.

وی گفت: در آمریکا 2 گروه دموکرات و جمهوری‌خواه وجود دارد که جمهوری خواهان تفکرشان این بوده که ایران را باید با زور و مشت آهنین از بین برد و دموکرات‌ها نیز تفکرشان بر این است که باید قدرت ایران از طریق قدرت هوشمند و روش نرم برطرف شود.

بذرپاش با بیان اینکه خرید زمان برای ‌مذاکرات هسته‌ای ‌به‌نفع آمریکا است، گفت: خریدن زمان به‌ضرر ما است چرا که برنامه‌های هسته‌ای دکمه‌ای نیست که صبح زده شود و ما قدرت هسته‌ای شویم و با یک دکمه برنامه‌های هسته‌ای از بین برود؛ محور اصلی در مذاکرات انگیزه ما است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: در مذاکرات فضایی که ایران جلو آمده با منطق و برنامه‌ریزی صحیح و با بیانات کامل و جامع امام خامنه‌ای این مهم پیش رفته است. باید توجه داشت «توافق خوب» تنها در زمانی مسجل می‌شود که تمامی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی برداشته شود.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید