صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی شاهین‌شهر اصفهان

نمایندگان جنبش به اصطلاح سبز با حضور در کنگره آمریکا درخواست تحریم ایران را مطرح کردند

نمایندگان جنبش به اصطلاح سبز با حضور در کنگره آمریکا درخواست تحریم ایران را مطرح کردند
بعد از مدتی که فتنه 88 فروکش کرد، بلافاصله وزیر امور خارجه آلمان در رسانه‌ها ظاهر شد و اظهار کرد که ما باید از طریق فشارهای اقتصادی مردم را در خیابان‌ها حفظ و حکومت جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنیم.
مهرداد بذرپاش نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شب گذشته طی سخنانی در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در مسجد فاطمیه (س) شاهین‌شهر اصفهان، اظهار داشت: ما ملت همیشه در صحنه ایران در جهان ادعا می‌کنیم که در حال توسعه یک کشور اسلامی هستیم، مطرح کردن این موضوع دارای یک سری تعاریف و ویژگی‌های خاصی است.
 
وی افزود: یکی از ویژگی‌های این ادعا آن است که خواص درک درستی از شرایط داشته و وظیفه خود را در مقاطع زمانی لازم انجام دهند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بصیرت تعریف بزرگتری از درک درست خواص یک حکومت اسلامی از شرایط دارد، ادامه داد: وظیفه‌شناسی عنوان بعدی است که خواص یک جامعه باید آن را داشته باشند.
 
وی گفت: اگر این تعریف‌های گفته شده را قبول داشته باشیم هر از گاهی در این کشور اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد.
 
بذرپاش با بیان اینکه این اتفاقات دارای فراز و نشیب‌های گوناگونی بوده که در فرآیند یک کشور امری طبیعی است، تصریح کرد: ایران کشوری است که دور تا دور آن را مجمع‌الجزایر آدم‌کش‌ها یا به بیان بهتر گروه‌های تروریستی فرا گرفته‌اند.
 
این مقام سئول با اشاره به سریال تاریخی مختار یادآور شد: این سریال نکات بسیار درس‌آموزی برای همه ما به‌خصوص خواص داشت.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیام توابین که در آن چند هزار نفر شهید شدند، اظهار کرد: این اتفاق درحالی بود که قیام مختار 4 یا 5 سال بعد از شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در کربلا صورت گرفت.
 
وی با بیان اینکه توده مردم قبل از پخش این سریال تاریخی کمتر با نام مختار و سلیمان سرب خزایی آشنا بودند، اضافه کرد: اما چه در گذشته و چه در حال کمتر کسی وجود دارد که در جهان اسلام مخصوصا در جهان تشیع برای حر و مسلم‌ بن عقیل گریه نکرده باشد.
 
بذرپاش ادامه داد: دلیل این امر چه چیزی می‌تواند باشد که برای همه یاران امام حسین (ع) که یک‌هزار و 400 سال پیش به شهادت رسیده‌اند، هر ساله در ایام محرم و صفر بدون آنکه تصویربردار یا عکاسی باشد، گریه و عزاداری می‌کنند.
 
وی تاکید کرد:‌ علت این امر آن است که شخصی که در زمان خودش از ولی فقیه شناخت پیدا می‌کند، خداوند متعال نیز او را به همگان می‌شناساند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انسان‌های پاک مانند حبیب‌ بن مظاهر در اسلام کم نبوده‌اند ولی یکی از آنها برگزیده و به حبیب‌ بن مظاهر تبدیل می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به اینکه خواص را می‌توان در حادثه کربلا بهتر شناخت، بیان کرد: یاری رساندن به ولی زمان موجب ماندگاری یک فرد مسلمان می‌شود.
 
بذرپاش با بیان اینکه چرا قرآن کریم بیشتر به قصه‌های تاریخی پرداخته است و فرموده سرنوشت گذشتگان را یاد بگیرید و از آنها عبرت بیاموزید، اظهار کرد: بخش عظیمی از همین کتاب آسمانی را که می‌خوانیم به ما قصه‌های گران‌بهای تاریخی را می‌آموزد.
 
وی با بیان اینکه تاریخ از جنس تکرار است، گفت:‌ اگر تاریخ از جنس تکرار نبود، خواندن کتاب‌های تاریخی جز پر کردن اوقات فراغت هیچ خاصیتی نداشت.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نکته دیگری که باید آن را مدنظر قرار دهیم، عدل الهی است، ادامه داد: این عرصه نیز صحنه امتحان خداوند متعال است.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر ویژگی‌های خواص، تاریخی که از جنس تکرار است و عدل الهی را با همدیگر جمع کنیم به احوالات امروز خواهیم رسید.
 
بذرپاش تصریح کرد: این انقلاب با محوریت استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و با رهبری امام (ره)‌ در سال 1357 به سران سلطه با محوریت آمریکا گفت که به شما بی‌اعتماد هستیم.
 
وی با مطرح کردن این سؤال که آیا الان باید به آمریکا بی‌اعتماد بود یا نه، ادامه داد: واقعا مشکل ما با کشوری به نام آمریکا مربوط به گذشته است یا حال؟
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خیلی از مثال‌های تاریخی از جمله قضیه صنعت ملی شدن نفت ایران در اسفندماه 1332 توسط دولت مصدق را داریم که مشکل ما با آمریکا  در این قضیه مربوط به گذشته است و دقیقا از همان زمان نیز تحریم‌ها علیه کشور ما شروع شده است.
 
وی با بیان اینکه استعمار تاکنون بر روی 3 نسل ما تحریم اعمال کرده است، افزود: یک نسل تحریم که در دولت هاشمی‌رفسنجانی اتفاق افتاد، یک نسل قبل‌تر که بعد از تسخیر لانه جاسوسی رخ داد و یک تحریمی که مال نسل اول تحریم‌های جامع به نام ایران و لیبی بود.
 
این مسئول گفت: تحریم نسل سومی که الان با آن مواجه‌ایم و همه تلاش تیم مذاکره‌کننده نیز مبنی بر رفع این نوع تحریم است که جرقه آن در سال 87 زده شد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات تحریم نسل 3 تصریح کرد:‌ در سال 87 مسئول اسبق سیاست خارجی اروپا زمانی که به ایران آمد، پیشنهاد دو طرف منجمد را داد یعنی ما غنی‌سازی را متوقف و تنها در مقیاس 5 درصد صنعتی استفاده کنیم،‌ در مقابل آنها تحریم‌ها را بردارند.
 
وی بیان کرد: زمانی که مسئول اسبق سیاست خارجی اروپا جزئیات این پیشنهاد را با غربی‌ها مطرح کرد اوایل سال 1388 بود.
 
بذرپاش اظهار کرد: در پیگیری‌های دیپلماسی‌های ایرانی برای این توافق طرف غربی در پاسخ به آن اظهار کرده بود که فعلا نیازی به این کار نیست.
 
وی با بیان اینکه در انتخابات 88 آن اتفاقاتی که نباید اتفاق می‌افتاد افتاد، افزود: زمانی که فتنه 88 در کشور اتفاق افتاد رئیس جمهور آمریکا بعد از زمان کوتاهی اعلام کرد حکومت ایران نامشروع و ضد حقوق بشری است.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه در فتنه 88 سفارتخانه‌ها تبدیل به یگان‌های عملیاتی جاسوسی برای غربی‌ها شد، ادامه داد: بعد از مدتی که فتنه 88 فروکش کرد، بلافاصله وزیر امور خارجه آلمان در رسانه‌ها ظاهر شد و اظهار کرد که ما باید از طریق فشارهای اقتصادی مردم را در خیابان‌ها حفظ و حکومت جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از نمایندگان جنبش به اصطلاح سبز به‌نام محسن مخملباف طی رفت‌ و آمدهایی به کنگره آمریکا تقاضای تشدید تحریم‌ها علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی را کرد، گفت: این مسئله تبدیل به قطعنامه 1929 شورای امنیت و تصویب قانون تحریم‌های جامع علیه کشور ما شد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دلیل اینکه فشارهای بیشتر اقتصادی به کشور وارد شد،‌ این بود که یگان‌های عملیاتی جاسوسی غربی‌ها یعنی همان سفارتخانه‌ها و سران فتنه 88 در داخل، اطلاعات کشور را به بیگانگان فروختند.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری را نیز تحت فشار قرار دادند، ادامه داد: شعار «نه غزه نه لبنان»‌ توسط سران فتنه طراحی شد.
 
بذرپاش اظهار کرد: اگر مردم بابصیرت خود در 9 دی جلوی فتنه 88 را نمی‌گرفتند، شاید امروز شاهد حضور گروهک‌های تروریستی مثل داعش و ... در ایران بودیم.
 
وی با بیان اینکه امنیت هر ایرانی مدیون شهیدانی چون طهرانی‌مقدم است، اضافه کرد: بعد از اینکه دیپلمات‌های ما در ژنو بر سر مذاکره با غربی‌ها نشستند و به توافق رسیدند، سران استعمار دوباره با عربستانی‌ها همکاری کردند و قیمت نفت را کاهش دادند که به ضرر ما تمام شد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به این دلیل به آمریکایی‌ها بی‌اعتمادیم که 162 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلامی و برای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، چه شیعه و چه سنی راه‌اندازی کردند.
 
وی بیان کرد: از دلایل بی‌اعتمادی ما به آمریکایی‌ها ایجاد هجمه‌های فرهنگی، اقتصادی و ویزا ندادن به سفیر ما در سازمان ملل است.
 
بذرپاش در پایان با بیان اینکه این فتنه 78 بود که منجر به 88 شد، تصریح کرد: فتنه تمام نشدنی است و نسل به نسل و چهره به چهره عوض می‌شود و بیگانگان نیز امروزه بیکار ننشسته‌اند و هر روز در حال توطئه و دسیسه علیه این مملکت هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید