درمناظره روز دانشجو در دانشگاه علم و صنعت

بی‌اعتمادی مردم به آمریکا از همان ۱۶ آذر ۳۲ است

بی‌اعتمادی مردم به آمریکا از همان ۱۶ آذر ۳۲ است
ما به دولت آمریکا بی اعتماد هستیم البته برخی می‌خواهند بگویند این بی اعتمادی فقط در دولت قبل است، ولی شهید شریعت‌رضوی، قندچی، بزرگ نیا و دیگر شهدا را همان دولت آمریکا شهید کرد و همان دولت، امام راحل را تبعید کرد و همان دولت تحریم‌های نسل اول و سوم انقلاب را علیه ملت ایران انجام داد.
مناظره مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و شکوری‌راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

مهرداد بذرپاش عضو اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تلاش برخی برای اختلال در سخنرانی وی گفت: امیدواریم روز 16 آذر روز شروع اتفاق‌های خوب باشد که یکی از آنها نقدپذیری است. اینکه عده‌ای به صورت سازمانی پیرینت‌هایی را به دست گرفته‌اند، معلوم است که می‌خواهند بحث را به جای دیگری ببرند ولی بهتر است سعه صدر داشته باشیم و بگذاریم بحث دنبال شود.

وی در پاسخ به شعار یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه هشت سال کشور یک طرفه اداره شد، گفت: اگر هشت سال یک طرفه اداره شد، 16 سال به دست همفکران شما بود هم یک‌طرفه اداره شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه فلسفه مکتب شیعه این است که به وضع موجود راضی نیست، اظهار داشت: راضی نبودن به وضع موجود این است که بر همه نظام سلطه فائق بیایم و ابتکار ما این نباشد که هضم در دنیای غرب شویم.

بذرپاش با بیان اینکه آرمان‌گرایی سمبل‌هایی دارد که سه شهید دانشجو در 16 آذر سال 32 از نمادهای آن هستند، گفت: بعید می‌دانم آقای شکوری‌راد با شهدایی امثال شهید علم الهدی، متوسلیان و ... مشکل داشته باشد زیرا بارها و بارها امثال قندچی، شریعت رضوی و بزرگنیا در تاریخ تکرار شده اند که از جمله آنها جنگ تحمیلی است و کسی به دنبال تغییر آنها نیست ولی برای آنکه بحث‌ها داغ‌تر شود مجبوریم چیزک‌هایی به تاریخ اضافه کنیم.

وی افزود: ویژگی این سه شهید، نفی استکبار بوده و اگر کسی هم بخواهد تحریفی انجام دهد ماهیت جنبش دانشجویی را تحریف می‌کند زیرا ماهیت جنبش دانشجویی روحیه استکبار ستیزی و ضداستبدادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه موضوع دوم در جنبش دانشجویی مسئله استقلال است، اظهار داشت: شهید علم الهدی برای استقلال کشور شهید شد زیرا نمی‌خواست تجربه تاریک تاریخی یک ملت مانند دوران قاجار برسر مردم بیاید زیرا همیشه به این نام برای مردم و بزرگترین کلاه‌ها برسر مردم رفت.

بذرپاش با تأکید بر اینکه همانقدر که استکبارستیزی مهم است، استقلال خواهی هم مهم است، تصریح کرد: ما به دولت آمریکا بی اعتماد هستیم البته برخی می‌خواهند بگویند این بی اعتمادی فقط در دولت قبل است، ولی شهید شریعت‌رضوی، قندچی، بزرگ نیا و دیگر شهدا را همان دولت آمریکا شهید کرد و همان دولت، امام راحل را تبعید کرد و همان دولت تحریم‌های نسل اول و سوم انقلاب را علیه ملت ایران انجام داد، همان دولت تحریم‌ را به نسل سوم تحمیل کرد و همه تلاش ما برای برداشتن آن تحریم‌ها است.

وی افزود: مشکل ما در رابطه با بی اعتمادی با آمریکا از همان زمان قندچی بوده و حتی مشکل ما با آمریکا در همان دوران صنعت ملی نفت و در دوران مصدق که شخصیت ملی‌گرا هم بود، است زمانی که اولین تحریم‌ها را آنجا بنا نهادند، بنابراین بی اعتمادی مردم ما به گذشته و همان ابتدای انقلاب تاکنون وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: حرف ما این است که اگر اتفاقی در شرایط بین‌المللی می‌افتد و تعدادی به تشخیص خود انتقاد می‌کنند، آیا ما حق داریم بگوییم آنها بی سواد هستند؟ آیا حق داریم بگوییم کسانی که توافق نامه ژنو را نقد می‌کنند، بزدل سیاسی هستند؟ همانقدر که شما به راحتی حرف می‌زنید چرا امروز کسی نمی‌تواند جلوی رئیس جمهور به راحتی نقد کند؟

بذرپاش تصریح کرد: کار بدی است که وقتی جوان دانشجو و هر کسی راجع به اتفاقی در کشور حرف بزند، او را بی سواد خطاب کنید و چرا شما کسانی که از آزادی و انتقاد حرف می‌زنید، این اقدام را محکوم نکرده‌اید.

وی گفت: ما به هفت دهم درصد رأی رئیس جمهور احترام گذاشتیم ولی برخی به 11 و نیم میلیون اختلاف رأی احترام نگذاشتند.

مهرداد بذرپاش در ادامه مناظره در مورد اثرات فتنه سال 88 و تأثیر اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با تحریم‌ها گفت: در سال 87 خاویرسولانا به جای اشتون به ایران آمد که آنها هم تحریم‌ها را لغو کنند و ما نیز غنی سازی بیش از 5 درصد را تعلیق کنیم. جزئیات توافق فریز به فریز تا سال 88 به طول انجامید و آن اتفاق بزرگ در سال 88 رخ داد و اوباما به پشت تلویزیون آمد و کشور را متهم کرد و سپس قطعنامه 1929 علیه ایران صادر شد و کنگره آمریکا نیز قانون تحریم جامع علیه ایران را وضع کرد و حتی تحریم‌ها تا اروپا هم رفت. این بلایی است که فتنه گران سال 88 برسر کشور آوردند و اگر الآن همه تیم مذاکره کننده تلاش کنند و تحریم‌ها را بردارند تازه مانند سال 88 می‌شویم.

وی در پاسخ به تلاش برخی دانشجویان برای اختلال در سخنرانی وی گفت: این کار شما در تاریخ می‌ماند که نمی‌گذارید حرف من زده شود، همانطور که 16 سال در مقابل شما ساکت شدیم و در این دو سال نیز ما را افراطی، بزدل، بی سواد و ... گفتید.

وی گفت: مشکل ما با نانی است که نمی‌توانیم سر سفره مردم بیاورید، تورم 14 درصد است اما نان 30 درصد بالا می‌رود، مشکل ما خسارت 18 میلیاردی کرسنت است.

بذرپاش افزود: ما نباید برای جوانان حرف قشنگ بزنیم، مشکل ما وام ناچیز سه میلیون تومانی ازدواج است که به آنها نمی‌دهیم. برخی به ما می‌گویند نگران هستیم چرا نگران این همه مشکلات تعلیق سانتریفیوژها و تعلیق هسته‌ای نباشیم.

در ادامه، مهرداد بذرپاش در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه به نظر شما که از اعضای پایداری هستید، آیا در انتخابات آینده مردم به شما رأی می‌دهند یا خیر؟ گفت: بنده توفیق نداشتم در لیست جهبه پایداری باشم ولی همواره اعضای جبهه پایداری برایم قابل احترام بودند و من در تهران نسبت به آقای کروبی در کل کشور رأی بیشتری آوردم.

وی در پاسخ به اظهارات شکوری راد گفت: آقای شکوری راد حرف خودش را حرف مردم می‌داند و مشکل ما همینجاست. زیرا ما همه را مردم می‌دانیم و همه ملت چه به ما رأی بدهند و چه رأی ندهند برای ما قابل احترام هستند. ما احترام خود را از چند عکس یادگاری با جان کری به دست نیاورده‌ایم احترام ما زمانی بود که حسن تهرانی مقدم "موشک تلاویوزن" را ساخت. اگر احترام ما اگر قرار بود با دولت آمریکا باشد، الآن باید نتانیاهو محترم‌ترین آدم دنیا باشد.

این نماینده مجلس افزود: ما گفتیم غزه و شما نه غزه نه لبنان، در صورتی که اسرائیل هم مانند شما نه غزه و نه لبنان گفت. ما افتخار می‌کنیم صدا و سیما از ما حمایت می‌کند و بی بی سی همزمانی که از داعش حمایت می‌کند از شما هم حمایت کرد. درصورتی که بی بی سی می‌خواهد سر به تن ایران نباشد.

بذرپاش اضافه کرد:  افتخار ما این است که تریبون‌های مقدسی مانند نماز جمعه حرف ما را می‌زنند. افتخار ما این است که ما رأی خود را از روستاها به دست می‌آوریم و برای بدست آوردن رأی از آمریکا گدایی نمی‌کنیم و نمی‌گوییم اگر توافق صورت نگیرد در انتخابات مجلس شکست می‌خوریم.

وی افزود: در سال 84 دولت دست خودتان بود و آقای احمدی نژاد رأی آورد. ولی در سال 88 شکست خوردید و در سال 92 نیز همان دولت و همان شورای نگهبان هفت دهم درصد آرا را حفاظت کرد. که این هفت دهم درصد در حدود 250 هزار رأی می‌شود که از رأی من در تهران هم کمتر است. ولی ما آدم نکشتیم و سطل آشغال آتش نزدیم.

این نماینده مجلس گفت: وقتی که در سال 92 آقای روحانی رئیس جمهور منتخب می‌شود در همین سازوکار هم آقای احمدی نژاد رأی می‌آورد.
وی در پایان گفت: چه توافقی صورت بگیرد و چه توافقی صورت نگیرد مردم همواره مرگ برآمریکا خواهند گفت.

 

تصاویر:

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید