صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

دریادواره شهدای مهندس شهر کاشان

برخی از دوستان آمریکا را دچار خطای محاسباتی نکنند

برخی از دوستان آمریکا را دچار خطای محاسباتی نکنند
این افراد بخش نخست منطق خود را که به ظاهر صحیح است برای اعتمادسازی مطرح می‌کنند اما از ذکر تمام واقعیت دریغ می‌ورزند و این چنین مخاطب را از حقیقت موضوع دور می‌سازند.
مهرداد بذرپاش در یادواره شهدای مهندس کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره لاله‌های سرخ عرصه دفاع مقدس اظهار کرد: شهیدان هندسه بی‌نظیری را ترسیم کردند و مهندسی متفاوتی را رقم زدند که در تاریخ یک ملت بی‌نظیر است.

وی مقایسه را به سه شیوه و بر پایه سه مدل دانست و گفت: در نخستین شیوه مقایسه با مدل مشابه بیرونی صورت می‌گیرد در نوع دوم ارزیابی بر اساس زمان و دوران دیگری انجام می‌پذیرد و در سومین مدل مقایسه بهترین مدل ملاک سنجش قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو جنگ ایران و عراق در دو زمان متفاوت گفت: برخی این شبهه را مطرح می‌کنند که چگونه از جنگ با عراق در پیش از انقلاب که به عقب‌نشینی عراق به پشت مرزهایش بعد از مدت کوتاهی منتهی شد صحبتی مطرح نمی‌شود و همواره نبرد ایران با عراق در پس از انقلاب که دارای هزینه‌ها و تلفات زیادی برای کشور بود و هشت سال به درازا کشید تجلیل و تکریم صورت می‌گیرد.

بذرپاش با بیان اینکه این شبهه‌افکنان از قاعده ذکر ناقص پیروی می‌کنند، گفت: این افراد بخش نخست منطق خود را که به ظاهر صحیح است برای اعتمادسازی مطرح می‌کنند اما از ذکر تمام واقعیت دریغ می‌ورزند و این چنین مخاطب را از حقیقت موضوع دور می‌سازند.

وی افزود: در پاسخ به شبهه این افراد باید گفت گرچه عراق در جنگ نخست به پشت مرزهای خود عقب‌نشینی کرد اما در عوض بحرین و برخی جزایر به راحتی تقدیم شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تجزیه ایران در طول تاریخ خود در همه دوران‌ها و سلسله‌ها عنوان کرد: وسعت اولیه کشورمان سه برابر ایران کنونی بود اما با امضای هر معاهده یا قراردادی تکه‌ای از پیکر این سرزمین جدا می‌شد.

بذرپاش تأکید کرد: هنر و هندسه بی‌نظیر جوانان ایران اسلامی این بود که نقشه گربه‌‌مانند این سرزمین را بدون آن که حتی یک سانت آن جابه‌جا شود را برای ما حفظ کردند.

وی با بیان اینکه دور تا دور کشورمان را آتش فراگرفته و مجمع‌الجزایری به نام داعش سرکشی می‌کند، گفت: اگر مهندسی بنیانگذار و معمار چیره‌دست انقلاب و درایت مقام معظم رهبری نبود اکنون داعشی‌‌ها در خیابان‌های ما سرها را می‌بریدند.

بذرپاش با یادآوری مرز طولانی با کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و عراق بیان داشت: در حالی که راحت‌ترین مسیر برای حرکت تروریست‌ها مرز خاکی است اما با وجود همه توطئه‌ها شاهد بیشترین امنیت در کشور هستیم و اگر نظام تاکنون دستاورد دیگری نداشته باشد با همین نعمت امنیت و آرامش نمره قبولی می‌گیرد.

وی یکی از اهداف لشکرکشی آمریکا به منطقه را تأمین امنیت در مرزهای خود دانست و گفت: این در حالی است که روزی افرادی در کشور دانسته و یا نادانسته شعار نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران را سردادند اما باید توجه داشت که مرز امنیت ملی ما در سوریه و غزه است چرا که اکنون رژیم صهیونیستی زیر تیغ لبنان، غزه و سوریه است و علتی که علاوه بر قدرت آفندی و پدافندی ما آمریکا را از تعرض به این سرزمین باز می‌دارد این حلقه مقاومت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی علت دشمنی آمریکا و هم‌پیمانانش با سوریه را حمایت از ایران ذکر و خاطرنشان کرد: چنان که آمریکا و وابستگان آن در منطقه نیز در دیدار با مقامات سوریه، رها کردن جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت را راه پایان خصومت‌ها علیه این کشور مطرح می‌کردند.

بذرپاش در ادامه دشمنی ملت ایران با آمریکا را دارای تاریخچه‌ای طولانی و نه مختص به زمان کنونی دانست و گفت: ترور مسئولان، انهدام ناجوانمردانه هواپیمای مسافربری، تحریم‌های نفت در دوره‌های اول، دوم و سوم، کشتار مردم در میدان ژاله و... حوادثی است که با نقش مستقیم آمریکا اتفاق افتاده و ملت ایران نمی‌توانند آنها را از یاد ببرند.

وی با اشاره به رفتار آمریکا پس از توافقنامه ژنو افزود: شدت گرفتن توهین‌ها و تحریم‌ها و اقداماتی نظیر ویزا ندادن به سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل از جمله این رویکردهاست.

این مسئول دستیابی به مؤلفه‌های قدرت‌آفرین را لازمه پیشرفت در سایر حوزه‌ها از جمله رشد اقتصادی قلمداد و تأکید کرد: آمریکا تا پس از جنگ جهانی دوم به عنوان کشوری قدرتمند شناخته نمی‌شد و استعمارگرانی نظیر انگلستان، فرانسه و روسیه بر کشورها حاکم بودند اما آمریکایی‌ها پس از نیم‌قرن تلاش در حوزه نظامی و تسلیحاتی و قرار گرفتن در صدر قدرت‌های جنگ‌افزاری توانستند پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه اقتصاد نیز به دست آورند.

بذرپاش با بیان اینکه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نمونه‌ای از مؤلفه قدرت‌آفرین است، گفت: برخی به بهانه پیشرفت می‌خواهند کشور را از این مؤلفه قدرت‌آفرین خالی کنند و این تصور نادرستی است چراکه پیشرفت در سایه این مؤلفه‌ها به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه بعضی ها به عمد آدرس غلط به آمریکا می‌دهند، عنوان کرد: برخی از دوستان مواظب باشند که آمریکا را دچار خطای محاسباتی نکنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه آمریکا تا کنون اینقدر ضعیف نبوده است، گفت: آمریکا از اداره یک ائتلاف به اصطلاح ضد داعش ناتوان است و حتی قادر نیست علیه گروهی 10 یا 20 هزار نفره ائتلافی منسجم را تشکیل دهد.

یادواره 39 شهید مهندس شهرستان کاشان با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد.
 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید