صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

بذرپاش در جمع اعضای شورای مرکزی مجمع دانش‌آموختگان دانشگاه شریف:

اگر یارانه مستقیم عوام فریبی است پس سبد کالا چیست

اگر یارانه مستقیم عوام فریبی است پس سبد کالا چیست
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان این سوال را پرسید که اگر یارانه مستقیم عوام فریبی است پس سبد کالا چیست؟
به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان در نشستی با اعضای شورای مرکزی مجمع دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی گفت: اینکه باید به بخشی از اقشار جامعه کمک‌های مستقیم کنیم امری بسیار پسندیده است.

وی افزود: از طرفی باید با هدفمندکردن یارانه‌های پرداختی مانند سوخت و نان و انرژی و.... به هر فرد هر میزان که از این منابع مصرف می‌کنند، امکان انتخاب دهیم و باید تلاش کنیم مسیر حرکت‌های بعدی هدفمندی را با دقت نظر طی کنیم.

نماینده مردم تهران در همین زمینه خاطرنشان کرد: اینکه ما بخشی از یارانه را به صورت مستقیم به مردم بدهیم کار درستی است و بدین صورت است که خود فرد میزان مصرف خود را با این مدیریت تنظیم می‌کند و این کار نه تنها عوام فریبی نیست بلکه کار بسیار نخبه پسندی است.

وی اضافه کرد: در جامعه عده‌ای دچار مریضی خودنخبه بینی هستند و خود را از مردم بالاتر می‌دانند، منظور من نخبگان واقعی جامعه‌اند، حال این پرسش پیش می‌آید اگر این پرداخت مستقیم عوام فریبی است پس سبد کالا چیست؟ آیا این عوام فریبی نیست؟ اگر این پرداخت یارانه مستقیم کمیته امدادی اداره کردن جامعه است، پس سبد کالا چگونه اداره کردن جامعه است؟

بذرپاش در ادامه خاطرنشان کرد: این جملاتی را که عرض کردم جملاتی بود که بسیاری از مدعیان حقوق مردم مرتب تکرار کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: سوال بعدی اینست که ما از ابتدا می‌گفتیم خزانه خالی نیست ولی دوستان که می‌گفتند خزانه خالی است و به آقای رئیس جمهور هم اطلاعات غلط داده بودند، حال چگونه با خزانه خالی در حال دادن سبد کالا هستند که اگر اعدادی را که مسئولین اعلام کرده‌اند را مبنا قرار دهیم تا پایان سال اعتبار لازم برای سبد کالا حدود 3600میلیار تومان می‌باشد که این مقدار برای  3 مرحله سبدکالا است. آیا با خزانه خالی 3600میلیار تومان بدست آمده؟

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد «سوال دیگر اینکه این 3600 میلیار تومان از کدام محل تامین خواهد شد؟ آیا از بودجه عمومی دولت است که مصارف آن تا پایان سال معلوم است، اگر از محل یارانه‌ها است که باید شفاف کنیم که قرار است یارانه قطع شود یاخیر؟ اگر از محل شرکت ملی نفت است باید معلوم کنیم با کدام مجوز این کار صورت گرفته است که قطعا دیوان محاسبات باید در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشد؟»

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید