یادداشت / بدور از سیاست

لطمه غیر قابل جبران

لطمه غیر قابل جبران
شاید تنها راه حلی که به ذهن برسه این باشه که ما مردها توقعاتمون رو متناسب با شرایط خانوم های شاغل تنظیم کنیم، از اون بهتر هم به نظرم اینه که تقسیم کار خانگی داشته باشیم و اون رو جدی بگیریم و واقعا انجامش بدیم .

ما مردها هر چقدر هم که از کار و مشغله های بیرون خسته و کوفته باشیم ، وقتی می رسیم خونه زمان استراحتمونه ! می تونیم بشینیم ، پا روی پا بندازیم ، تلویزیون تماشا کنیم، مشغول فضاهای مجازی داخل گوشیمون بشیم، یا حتی اگه خیلی خسته باشیم یه راست بریم تو اتاق خواب و استراحت کنیم !

اما برای خانوم های شاغل ماجرا کاملا فرق می کنه ! خانوم های شاغل، انگار به محض رسیدنشون به خونه، وارد شیفت دوم کارشون شدن! شیفتی که اگه کارش بیشتر از کار صبحشون نباشه، کمتر نیست !

اینو خوب می دونم که بخاطر شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه امکان تعطیلی کار بیرون برای خانوم ها وجود نداره اما نمیشه همینجوری نشست و دست روی دست گذاشت؛ باید یه کاری کرد ...

شاید تنها راه حلی که به ذهن برسه این باشه که ما مردها توقعاتمون رو متناسب با شرایط خانوم های شاغل تنظیم کنیم، از اون بهتر هم به نظرم اینه که تقسیم کار خانگی داشته باشیم و اون رو جدی بگیریم و واقعا انجامش بدیم ، چون اگر این وضعیت با همین روال ادامه پیدا کنه دیر یا زود با مادران شاغل خسته که در معرض خیلی از آسیب های جمعی و روحی هستند مواجه خواهیم بود و این لطمه به هیچ وجه قابل جبران نیست !

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید