یادداشت / بدور از سیاست

آمارهایی تکان دهنده

آمارهایی تکان دهنده
پیمایش ها و مطالعات مختلف تو ایران نشون می ده که بیشتر بانوان شاغل از زندگی خودشون چه زندگی کاری، چه زندگی خانوادگی رضایت ندارن !

چقدر بعضی آمارهایی که به گوشمون می رسه تکون دهنده هستن، اما انگار دیگه بهشون عادت کردیم و به سادگی می تونیم از کنارشون رد بشیم!

پیمایش ها و مطالعات مختلف تو ایران نشون می ده که بیشتر بانوان شاغل از زندگی خودشون چه زندگی کاری، چه زندگی خانوادگی رضایت ندارن !

واضحه که ایجاد رضایت برای زنان صرفا پرداختن به تدبیرهای مالی نیست، اما نمیشه منکر این هم شد که این تدابیر در جای خودشون خیلی مهم و حائز اهمیت هستند !

مثلا چرا در نظام اداری مردهای شاغل حق تاهل می گیرن اما زن های شاغل از دریافت این حق محرومند ؟

فکر می کنم در قدم اول برای کسب رضایت خدا باید #حق تاهل به خانوم ها داده بشه و بعد از اون هم در توقعاتی که از مادر خانواده یا یه خانوم کارمند وجود داره بازبینی و تجدید نظر بشه تا  کمکی باشه برای رسیدن زن ها به رضایت اجتماعی !

وقتی پای درد و دل یه مادر شاغل می شینی، هزار و یک فکر و خیال و دلواپسی می شنوی که مهم ترین قسمت این دغدغه ها مربوط میشه به بچه هاشون !

مادری که بخاطر شرایط کارش یا تحصیلش مجبوره در طول روز از فرزند خودش دور باشه اما عملا بخش زیادی از فکرش درگیر فرزندشه ! حالا اگه جایی برای موندن و نگه داری فرزندش هم نداشته باشه دیگه عملا مستاصل میشه !

ممکنه بعضی ها بگن خب مادر بمونه خونه و فرزندش رو خودش نگه داره ، اما با یه نگاه ساده به دنیای اطراف می شه فهمید این حرف اصلا منطقی و عملی نیست ... بعضی مادرها سرپرست خانوارن، بعضی هاشون برای کمک به مخارج زندگی مجبورن کار کنن، بعضی از مشاغل هم فقط به زنان نیاز داره و کلی شرایط خاص دیگه !

حالا تو این شرایط مادر شاغل که مجبوره از صبح تا ظهر یا بعد از ظهر سرکار باشه، باید با فرزند کوچیکش چیکار کنه ؟!

یه روز بخاطر برف ، یه روز بخاطر آلودگی هوا، یه روز بخاطر مسئله دیگه ای پیش دبستانی یا مهدکودک تعطیل میشه ! تابستون هم که داستان خودش رو داره...!

کافیه که خدای نکرده برای فرزند مادر شاغل مشکلی پیش بیاد ، اونوقت مشکلات مادر چندین برابر خواهد شد !

برای حل شدن این مشکل چیکار میشه کرد جز اینکه سعی بشه تا فاصله بین مادر شاغل و فرزندش در طی روز کاری کم بشه و این اتفاق نمی افته مگر اینکه مهدکودک رو حق مادران شاغل بدونیم !

هر دستگاه دولتی و هر کارگاه تولیدی وخدماتی و هر دانشگاه و مرکز آموزشی باید مهدکودک برای مادران شاغل داشته باشه !

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید