صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

جوان ایرانی نمره بالایی درمیان سایرملل درهمه شاخص‌ها دارد

جوان ایرانی رئیسعلی دلواری،امیرکبیر

جوان ایرانی رئیسعلی دلواری،امیرکبیر
بدون شک اگر در دنیای معاصر آدرسی از جوانان کشورها بگیریم و وضعیت و مشخصات آنها را ارزیابی کنیم و نمره دهیم، جوان ایرانی نمره بالایی در میان سایر ملل در همه شاخص‌ها کسب می‌کند.
شاخص‌های مختلف چون حس میهن‌دوستی، آرمانگرایی، مذهب، خانواده‌گرایی، مهر و محبت، هویت، ظلم‌ستیزی و روحیه مشارکت‌جویی، تنها برخی از شاخص‌هایی است که جوان ایرانی در آنها با نمره قبولی و بعضا عالی طی مسیر می‌کند ولی در این مسیر دو موضوع مهم است که نباید از آنها غافل شد.

1ـ‌ نشاط: تحرک، نشاط و پویایی عناصری است که می‌تواند یک جوان را در رسیدن به آرمان‌هایش یاری رساند. البته این جمله حق مطلب را ادا نمی‌کند چرا که نه‌تنها یک جوان بلکه یک ملت را می‌تواند در مسیر حرکتش کمک کند و اگر از این عنصر تهی شویم روز به روز از سرعت حرکتمان کاسته شده و بلکه متوقف می‌شویم. باید اذعان کنیم هنوز نسخه‌های خوب و درخور و شایسته‌ای برای نشاط و شادابی جوانانمان ارائه نکرده‌ایم. در سایه این فقدان است که مدل‌های شیطانی و مردودی چون نشاط از طریق رفتارهای پرخطر و مخرب جای نشاط واقعی و سازنده را می‌گیرد. توسعه و گسترش مواد مخدر در جوامع امروزی با این هدف شیطانی اتفاق می‌افتد. ترویج سبک‌های زندگی دور از خانواده با محوریت تجرد متاسفانه بشدت در حال افزایش است و اگر آن را جدی نگیریم معلوم نیست در آینده با چه جامعه‌ای مواجه خواهیم شد. باید نشاط آن هم در مقیاس متعالی آن در دستور کار جدی قرار گیرد.

2ـ‌ خودباوری: شاید این واژه آنقدر تکرار شده که اهمیتش را از دست داده است ولی اگر بگوییم مهم‌ترین عنصر پیشرفت و توسعه یک ملت که در رأس آن جوانان آن قرار دارند کدام گزینه است، حتما آن خودباوری است. عده‌ای در داخل هم همنوا با بدخواهان این جوانان فریاد «ما نمی‌توانیم» سر می‌دهند که جوانان ما نمی‌توانند به قلل رفیع برسند و مرتب با جملاتی به این روحیه خط بطلان می‌کشند؛ حرف‌هایی که زمانی در این کشور سفرای چند کشور غربی علیه ملت ایران استفاده می‌کردند، حال برخی در داخل کشور که متاسفانه مسئول هم هستند تکرار می کنند.

اگر از یک نسل روحیه «خودباوری» را گرفتید، کار تمام است. هیچ قرص و ویتامینی هم جواب نمی‌دهد. این جوانان هر جا خواستند، نشان دادند می‌توانند. در علم و فناوری و در ورزش هر جا خواستیم بر قله جهان ایستادیم. کشتی را نظاره کنید، والیبال را ببینید، ورزش‌های رزمی را بنگرید که چه‌ها کردیم.

در فرهنگ و هنر هم ملتی با این فرهنگ غنی در هیچ جای عالم نمی‌توان یافت و... . در این مسیر باید به جوانانمان داشته‌های این ملت را مرتب یادآور شویم؛ مجاهدت‌هایی که این ملت در طول تاریخ داشته‌اند و اسطوره‌هایی که در خود پرورش داده‌اند. بگوییم اینجا سرزمین رئیسعلی دلواری‌ها، میرزاکوچک‌خان‌ها، امیرکبیرها و سلمان‌ فارسی‌هاست.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید